نخستین تماس با افسران سوری در زندان حلب + فیلم

يکشنبه 14 ارديبهشت 1393 - 08:11

نیروهای ارتش سوریه شهر "البریج" و تپه‌های راهبردی آن را تحت کنترل خود در آوردند و به فاصله چند صدمتری زندان مرکزی حلب رسیدند. تیم خبری شبکه العالم توانست با افسران سوری داخل این زندان تحت محاصره از طریق بی سیم گفتگو کند.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه روز یکشنبه گزارش داد؛ نیروهای ارتش سوریه همچنان در حال ادامه عملیات پاکسازی شهر حلب، به ویژه از محور شهرک صنعتی نزدیک زندان مرکزی هستند.
وی که نیروهای ارتش سوریه را در این عملیات همراهی می‌کند، افزود: نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی موفقیت آمیز پس از دور زدن گروه‌های مسلح وارد شهر "البریج" شدند و تپه‌های راهبردی اطراف آن را تحت کنترل خود در آوردند. این تپه‌ها بر بسیای از مناطق حلب مشرف است.
حسین مرتضی با اشاره به وجود کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی در شهر البریج تأکید کرد: شهر مهم و راهبردی البریج صحنه درگیریهای شدید و خونباری بود.
حسین به سنگرها و تجهیزات نظامی به جا مانده از گروه‌های مسلح در مناطق مختلف و نوشته‌ها و شعارهای روی دیوارها اشاره کرد و گفت: عناصر مسلح در این شهر کارگاه بسیار بزرگی را برای ساخت بمب و خمپاره ایجاد کرده بودند. در این کارگاه صدها خمپاره و بمب برای گروه‌های مسلح ساخته می‌شد.
وی ادامه داد: اجساد عناصر مسلح در مناطق مختلف، بیانگر شدت درگیریهایی است که در این شهر به وقوع پیوسته است.
حسین مرتضی تأکیدکرد: با پاکسازی شهر البریج، اکنون نیروهای ارتش در نقطه تماس با زندان مرکزی حلب قرار گرفته‌اند؛ و حدود یک کیلومتر با آن فاصله دارند.
حسین مرتضی در ادامه با یکی از افسرانی که در زندان مرکزی حلب است، از طریق بی سیم گفتگو کرد.
این افسر سوری با استقبال از این گفتگو از طریق بی سیم، به حسین مرتضی گفت که او را در تپه‌های مقابل زندان حلب مشاهده می‌کند. وی همچنین به شادمانی دیگر نیروها و افسران حاضر در زندان اشاره کرد و گفت که همه آنها به او سلام می رسانند و امیدوارند که به زودی از نزدیک همدیگر را ملاقات کنند.
حسین مرتضی گفت: ارتش سوریه با این پیشروی مهم چندین هدف را محقق کرد؛ که مهمترین آنها دور زدن شهرک صنعتی و نزدیک شدن به زندان مرکزی حلب و قطع راه های ارتباطی و امداد رسانی گروه‌های مسلح در مناطقی است که عمق راهبردی آنها به شمار می‌آید.

پربیننده ترین خبرها