47 تن از ساکنان مناطق شیعه نشین سوریه گروگان هستند

47 تن از ساکنان مناطق شیعه نشین سوریه گروگان هستند
شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 13:54

47 تن از ساکنان تحت محاصره در مناطق شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" درسوریه، همچنان در گروگان گروه های تروریستی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی بلوه" شهردارمنطقه "نبل" در استان حلب سوریه گفت: گروه های تروریستی 47 تن از ساکنان مناطق "نبل و "الزهراء" را که اکثر آنها زن و کودک هستند، به گروگان گرفته اند. این 47 نفر بیش از یک و نیم سال پیش به گروگان گرفته شده اند.
شهردار نبل افزود: توافق دولت سوریه و گروه های مسلح مستقر در حمص شامل رساندن کمک های بشردوستانه و آزادی گروگان ها بود، اما در این توافق نامی از مناطق نبل و الزهراء نیامده است.
بلوه خاطرنشان کرد: ما اسامی گروگان ها را به سازمان های بین المللی که ناظر بر ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق نبل و الزهراء هستند، تحویل دادیم و این سازمان ها وعده داده اند که برای نجات دادن گروگان ها از تروریست های تکفیری تلاش خواهند کرد.
شهردار نبل اعلام کرد: تعدادی از ساکنین نبل و الزهراء با ربایندگان در تماس هستند اما نمی دانیم که چه تعداد از گروگان ها سالم هستند.
بلوه گفت: پس از دو سال سختی و گرسنگی سرانجام روز جمعه گذشته 12 کامیون حامل کمک های بشردوستانه تحت نظارت نماینده برنامه جهانی غذا وارد مناطق نبل و الزهراء شد اما این کمک ها تنها برای 2 هفته کفایت می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها