عکس‌هایی که نظر سوریها را درباره انتخابات نشان می‌دهد

عکس‌هایی که نظر سوریها را درباره انتخابات نشان می‌دهد
يکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 13:11

مردم سوریه با برگزاری راهپیمایی و گردهمایی در مناطق مختلف این کشور، با تأکید بر حضور گسترده در انتخابات آتی ریاست جمهوری، بر پشتیبانی از ارتش و نیروهای مسلح این کشور در مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شهروندان سوری که دیروز در همایش ملی حرستا در ریف دمشق شرکت کردند ضمن حمایت از ارتش در مقابله با تروریسم تکفیری بر ضرورت شرکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سوریه به عنوان وظیفه ملی شهروندی تاکید کردند.
"حسین مخلوف" شهردار ریف دمشق، در این مراسم گفت: مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری نشانگر تفکر ضد خشونت و تروریسم گریز مردم سوریه است که خواهان گفت و گو و راه حل های مسالمت آمیز برای برون رفت از بحران هستند.
اهالی شهرک "حفیر الفوقا" در منطقه تل در ریف دمشق نیز با شرکت در یک گردهمایی گسترده، حمایت از اصول ملی و قانون اساسی کشور و دفاع از ارتش و نیروهای مسلح در برابر تروریسم تاکید و خاطرنشان کردند که پیروزی سوریه بر تروریست ها نتیجه پایداری ملت و ارتش و شجاعت رهبری آنان است.
در دمشق نیز مراسمی با حضور مردم برگزار شد که شرکت کنندگان در آن ضمن حمایت از جانفشانی های ارتش در راه عزت و کرامت سوریه، ابراز اطمینان کردند که ارتش قدرت رسیدن به پیروزی کامل و به خاک مالیدن بینی متجاوزان و بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه را دارد.
در حمص هم مردم با حضور در راهپیمایی گسترده در منطقه المخرم ضمن حمایت از اصول ملی و طرفداری از تلاش های ارتش و نیروهای مسلح بر ضرورت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند.
مراسم مشابهی در الشعیرات، تلکلخ، جبلایا و دو روستای الفرقلس و بادو در حومه حمص برگزار شد.
در حلب و حماه هم مردم ضمن تمجید از مواضع شجاعانه ارتش در مبارزه با تروریسم تاکید کردند که حضور همه جانبه مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تکمیل کننده این پیروزی ها خواهد بود.
در شهرهای حسکه و قامشلی نیز مراسم مشابهی برگزار شد که عمر اوسی، رییس طرح ملی کردهای سوریه در این مراسم گفت: مردم حسکه نسبت به هموطنان خود حس محبت و برادری دارند و همین امر اتحاد ملی را تحکیم و راه را در برابر نفوذ فتنه در میان فرزندان سوریه بسته است.
وی خاطرنشان کرد کردهای سوریه همچنان بر اصول ملی و مشارکت فعال با سایر فرزندان این کشور همگام هستند و به بشار اسد رای خواهند داد زیرا تواناترین فرد در رساندن سوریه به ساحل امنیت و بازسازی ویرانه های کشور است.
"محمد فارس" رییس عشیره "طی" در شهر قامشلی نیز با تاکید بر ضرورت مشارکت همه گروه های مردم در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد عشایر سوریه از ارتش در مقابله با تروریسم تکفیری حمایت می کنند و این حمایت به منظور پیروزی کامل و بازسازی تاسیسات ویران شده سوریه، ادامه خواهد داشت.
انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز سه شنبه 13 خرداد ماه 1393( 3 ژوئن 2014 ) برگزار خواهد شد و در این انتخابات براساس اعلام دادگاه عالی قانون اساسی، "بشار اسد"، "ماهر حجار" و "حسان النوری" برای کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها