موساد در پی جذب جاسوس از طریق فیسبوک

موساد در پی جذب جاسوس از طریق فیسبوک
يکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 19:16

العالم - روزنامه عبری معاریو از تلاش سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) برای جذب مزدور از طریق شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه عبری نوشت: سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) تبلیغات گسترده‌ای را از طریق شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک برای استخدام مزدور در کشورهای عربی آغاز کرده است.

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: حالت بی ثباتی سیاسی پس از انقلاب‌های عربی، موساد را به سمت گسترش اقداماتش سوق داد و این دستگاه اطلاعاتی جذب مزدور از طریق شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داده است. همچنین اقدامات دستگاه اطلاعاتی اسرائیل از کار محرمانه به سمت کارهای عمومی تغییر یافته داده شده و برخی از تبلیغات موساد در فیسبوک تحت عنوان جستجوی کار مندرج شده است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: گزارش‌های رسانه‌ها طی مدت زمان اخیر نشان می‌دهد که عملیات بسیاری اخیرا در خاک برخی از کشورهای عربی انجام شده است.

این روزنامه ادعا کرد که موساد " متهم " به دست داشتن در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و اقدام علیه نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور شده ، درحالی که مدارک و اسناد بسیاری درباره دست داشتن مستقیم رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای ایران وجود دارد و این تنها یک اتهام نیست.

همچنین این رژیم در ترور "محمود مبحوح" از شخصیت های کلیدی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در دوبی دست داشته است.

علاوه بر این، موساد با سوء استفاده از توانایی هایش در زمینه نفوذ به صفحات شخصی کاربران فیسبوک، به مشخصات فردی آنها از جمله سن، محل زندگی، شغل و زبان هایی که با آن تکلم می کنند دست می یابد.

این روزنامه خاطرنشان می کند که موساد اطلاعیه مبهمی را برای جذب جاسوس ها تدوین و منتشر کرده که در آن آمده است: زندگی نتیجه اراده فرد است. آیا در پی تغییر زندگی تان هستید: آیا می خواهید بیشتر کار کنید؟ برای ارسال رزومه به موساد لینک زیر را کلیک نمایید.

به نوشته معاریو، در لینک مذکور نیز، موساد فهرست چندین شغل را که نیازمند توانایی های بی نظیر هستند منتشر کرده است: اگر دارای جرأت، هوش و ابتکار خاصی هستید می توانید تأثیرگذار باشید و یک وظیفه ملی و شخصی را عملی نمایید. اگر قدرت ریسک کردن، ترغیب و تحریک مردم را دارید، ممکن است جزو کسانی باشید که توانایی های ذاتی مورد نیاز ما را دارند. در صورتی که همه این شرایط را دارید، درهای موساد به روی شما باز است.

این روزنامه خاطرنشان می کند: براساس اطلاعیه مذکور، از جمله ویژگی های مورد نیاز دیگر برای همکاری با موساد، آشنایی و تسلط به زبان های عربی و فارسی است.

پربیننده ترین خبرها