سیسی: کمک گرفتن از اعراب "گدایی" نیست

سیسی: کمک گرفتن از اعراب
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 14:10

وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی، کمک‌ کشورهای عربی به قاهره را به طرح مارشال پس از جنگ دوم جهانی تشبیه کرد و گفت، این کمکها "گدایی" نیست.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالفتاح سیسی" در گفتگوی مشترک با سه شبکه ماهواره ای مصری، سلطه 60 درصدی ارتش مصر بر اقتصاد این کشور را رد کرد و گفت: ارتش تنها 2 درصد از حجم اقتصاد را در اختیار دارد.

وی افزود: ارتش مسؤولیت تامین منابع مالی برای انجام عملیات نظامی در شبه جزیره سینا در شمال شرق مصر، مرزهای غربی در مجاورت لیبی، مرزهای جنوبی با سودان و نیز مرزهای آبی را به عهده دارد؛ و این مجموعه عملیات، ماهانه یک میلیارد جنیه (واحد پول مصر) هزینه دارد.

سیسی به مردم مصر وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات، مناصب اعطا شده به افراد نظامی، افزایش نخواهد یافت.

وزیر دفاع سابق مصر، در سومین برنامه تلویزیونی خود، کمک های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به مصر را به طرح مارشال تشبیه کرد که بعد از جنگ جهانی دوم اروپا را نجات داد.

سیسی در پاسخ به این سؤال که "آیا کمک گرفتن از این کشورها نوعی گدایی نیست"، گفت: هرگز اجازه نمی دهم چنین سخنی مطرح شود، زیرا در روابط میان کشورها چیزی به اسم گدایی وجود ندارد.

سیسی درباره محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر اظهار داشت: مرسی و گروهش اسنادی را از نهاد ریاست جمهوری سرقت کرده و به قطر داده اند، که امنیت ملی مصر را به خطر می اندازد؛ در حال حاضر امکان پیگرد فوری مقامات قطری در این مورد وجود ندارد.

سیسی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری با حمدین صباحی رقابت خواهد کرد.

اتباع مصری ساکن سایر کشورها از پنجشنبه گذشته آرای خود را به صندوق ها انداخته اند و این رای گیری امروز (دوشنبه) پایان می پذیرد.

رای دهندگان مصری نیز روزهای 26 و 27 ماه جاری میلادی، پای صندوق های رای خواهند رفت.

طرفداران محمد مرسی در اعتراض به اقدام ارتش به فرماندهی عبدالفتاح سیسی در عزل محمد مرسی رئیس جمهور وقت، انتخابات را تحریم کرده اند.

طرفداران مرسی و اخوان المسلمین مصر اقدام ارتش این کشور در برکناری وی را کودتای نظامی توصیف کرده اند؛ این درحالی است که مخالفان اخوان، این اقدام را پاسخی به ندای انقلاب ملت به شمار می آورند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها