استعفای وزیر دفاع خودخواندۀ مخالفان سوری

استعفای وزیر دفاع خودخواندۀ مخالفان سوری
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 18:03

وزیر دفاع خودخوانده مخالفان سوریه، در پی اختلافات شدید با سرکردۀ ائتلاف مخالفان، از منصب خود استعفا داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اسعد مصطفی وزیر دفاع دولت موهوم مخالفان سوری، در پی درگیری لفظی با احمد جربا و در اعتراض به فقدان امکانات برای برآوردن نیازهای گروه‌های مسلح در سوریه، از سمت خود استعفا داد.

اسعد مصطفی که مورد حمایت عربستان سعودی بود، در نوامبر گذشته (آبان 92) به عنوان وزیر دفاع دولت به اصطلاح "موقت" مخالفان سوری گماشته شد.

وی پس از اعلام استعفا، با بیان این که نمی‌خواهد «سرپوشی بر دودستگی‌ها میان نهادهای ارتش آزاد و یگان‌های آن باشد»، اظهار داشت: هیچ امکاناتی در اختیار وزارت دفاع دولت موقت سوریه گذاشته نشده است تا بتواند به کمترین وظایف خود برای برآوردن خواسته‌های مخالفان عمل کند.

مصطفی تاکید کرد که بسیاری مسئولیت اشتباهات تاریخی را بر عهده دارند که با این کار خود اوضاع در سوریه را بحرانی‌تر کرده‌اند.

وی استعفای خود را یک "پیام اعتراض" به جامعه جهانی دانست که از گروه‌های مسلح سوری حمایت نمی‌کنند.

در همین راستا، منابع نزدیک به ائتلاف مخالفان سوریه اظهار داشتند که اسعد مصطفی پس از درگیری لفظی با احمد جربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه از منصب خود استعفا داده است.

منابع مذکور اعلام کردند، این استعفا پس از تماس تلفنی میان اسعد مصطفی با احمد جربا رخ داد. در این تماس مصطفی خواهان تصدی پست نخست وزیری "دولت موقت" شده بود.

پس از اینکه جربا با تعیین وی به عنوان نخست وزیر دولت موقت مخالفت کرد، اسعد مصطفی درخواست خود را برای دریافت سهم خود از اموال ائتلاف مخالفان سوریه مطرح کرد تا از این طریق بر الجربا اعمال فشار کند؛ الجربا نیز به وی دشنام داده و بدین ترتیب اسعد مصطفی استعفای خود را ارائه داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها