پای تروریستهای فرانسوی به عراق هم باز شد

پای تروریستهای فرانسوی به عراق هم باز شد
سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 14:24

پس از اعتراف غربی ها به مشارکت شهروندان این کشورها در فعالیت های تروریستی در سوریه، خبرهای جدید از حضور تروریست های فرانسوی در عراق و پیوستن به گروه تروریستی داعش حکایت دارد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در تازه ترین اظهار نظر مقامات فرانسوی، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که از زمان اجرای طرح دولت در ماه گذشته برای جلو گیری از پیوستن شهروندان فرانسوی به گروه های مسلح، 70 مورد حالت پرمخاطره از اشخاص آماده رفتن به سوریه گزارش و همچنین از سفر 5 تا 6 نفر به سوریه ممانعت شده است.
"برنار کازونو" وزیر کشور فرانسه، روز یکشنبه در یک برنامه سیاسی که از شبکه بین المللی فرانسه و شبکه فرانس 24 پخش شد، اعلام کرد که 300 فرانسوی در کنار گروه های مسلح تروریستی در سوریه در حال جنگ و 200 نفر نیز در راه رفتن به سوریه هستند و 100 نفر به فرانسه بازگشته و 25 نفر نیز از پای در آمده اند.
"لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه، ماه گذشته تاکید کرد که نزدیک به 500 فرانسوی در جنایات تروریست های تکفیری در سوریه شرکت داشته اند.
از سوی دیگر مرکز بین المللی برای مطالعه تندروی که در لندن مستقر است، در گزارش خود که با تازگی منتشر شده آورده است، از اواخر سال 2011 تا دهم دسامبر گذشته از سه هزار و 300 تا 11هزار خارجی از 70 کشور جهان به گروه های مسلح تروریستی در سوریه پیوسته اند.
بنا به گزارش های رسانه های غربی پدیده اعزام تروریستها از اروپا برای جنگ به سوریه، موجب نگرانی فزاینده کشورهای اروپایی شده است.
در حالیکه اروپایی ها ترکیه را متهم می کنند که برای ممانعت آنها از رفتن به سوریه از طریق خاک این کشور، اقدامات لازم را انجام نداده است؛ اما ترکیه معتقد است که اصل مشکل از اروپا شروع می شود.
بنا به گزارش این رسانه ها، از زمان شروع بحران سوریه، ترکیه تنها پناهگاه برخی آوارگان سوری نبوده است، بلکه به محلی برای عبور اشخاصی که برای جنگ به سوریه می روند، تبدیل شده است. آمارها نشان می دهد که تعداد عناصر مسلحی که از اروپا رفته اند بین 2000 تا 5500 نفر است.
ترکیه به دلیل خودداری از اجرای اقدامات لازم در خصوص ممانعت از تردد این افراد، با انتقادهایی مواجه شده است.
"جورج مالبرنو" نویسنده فرانسوی، نیز خاطرنشان کرد: تروریستهای فرانسوی که در کنار گروه های مسلح تروریستی در سوریه می جنگند، برای شرکت در فعالیت های تروریستی در عراق به این کشور هم نفوذ کرده اند . این نویسنده به نامه های به جا مانده از این افراد در توییتر استناد کرده است که دلیل دیگری بر ماهیت گروه های تروریستی است.
فعالیت این گروه ها منطبق بر اهداف توطئه گران غربی و منطقه ای برای کشتار، هرج و مرج و ویرانی در این منطقه و خدمت به رژیم صهیونیستی است.
مالبرنو در خبری که دیروز از طریق روزنامه فرانسوی لوفیگارو با عنوان "نفوذ فرانسوی ها از سوریه به عراق" منتشر شده، تاکید کرد که حداقل دو مسلح فرانسوی برای کمک به گروه تروریستی داعش، وابسته به القاعده، از سوریه به عراق رفته اند.
این روزنامه نگارفرانسوی تاکید کرد که تروریست های فرانسوی حاضر در سوریه در جنگ میان گروه های تروریستی مانند جهادی های سلفی و نیروهای موسوم به ارتش آزاد و داعش شرکت کرده اند.
این روزنامه نگار فرانسوی خاطرنشان کرد: گسترش دامنه فعالیت تروریست های فرانسوی به عراق، به خاطر نیاز داعش به نیرو در خصوص رویارویی با ارتش این کشور است، که در اغلب استان های عراق عملیات امنیتی علیه گروه های مسلح و تکفیری انجام می دهد و صدها نفر از آنها را در یورش ها و عملیات جستجو به هلاکت رسانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها