روسیه: انتخابات سوریه، گامی مهم در راستای حل بحران

روسیه: انتخابات سوریه، گامی مهم در راستای حل بحران
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1393 - 21:32

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، انتخابات ریاست جمهوری سوریه را گام مهمی در راستای حفظ نهادهای آن کشور و پاسخگویی به خواسته های مشروع شهروندان این کشور و ادامه تلاش‌ها در راستای یافتن راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران آن کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز پنج شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، حضور نمایندگانی از پارلمان روسیه در سوریه برای پیگیری روند برگزاری انتخابات را محتمل دانست و گفت: نکته مهم در این زمینه، تأمین امنیت ناظران خارجی است، زیرا در این زمینه مشکلات جدیدی وجود دارد، اما امیدواریم هر چه زودتر شاهد حل آنها باشیم.

لوکاشیویچ همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری شفاف انتخابات ریاست جمهوری سوریه، بر رعایت معیارهای دموکراتیک با وجود شرایط دشوار آن کشور تأکید کرد.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اظهار رضایت از روند نابودی سلاح های شیمیایی سوریه گفت: تا امروز اکثر تأسیسات اصلی تولید سلاح شیمیایی و کلیه مهمات ویژه آماده استفاده در این زمینه، نابود شده است. همچنین گاز خردل که تنها ماده سمی کاربردی در این باره است، به طور کامل نابود شده است. بنابراین براساس سخت گیرانه ترین برآوردها، از مجموع سلاح های شیمیایی سوریه، 92.5 درصد آن به خارج از کشور منتقل شده است.

لوکاشویچ تأکید کرد: پایان عملیات انهدام سلاح های شیمیایی سوریه نیازمند انتقال مقادیر اندک دیگری از مواد شیمیایی و سمی است که در حال حاضر در تأسیساتی نگهداری می شود که در محاصره گروه های مسلح مخالف بشار اسد قرار دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها