مالکی: در ماه رمضان، الانبار دیگری را خواهیم دید

مالکی: در ماه رمضان، الانبار دیگری را خواهیم دید
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 16:27

نخست وزیر عراق با تاکید بر این که کار تروریست‌های الانبار یکسره خواهد شد، خاطرنشان کرد که در ماه رمضان، "الانبار"ی متفاوت با آن چه اکنون وجود دارد، خواهیم دید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی در اظهارات هفتگی خود با اشاره به وضع تلخ و دشوار بسیاری از مردم آوارۀ استان الانبار گفت: وضع استثنایی استان الانبار باید پایان یابد تا آوارگان به خانه ها و شهرها و محل کار و سازمان ها و اداراتشان برگردند.

به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، نخست وزیر عراق اظهار داشت: باید برای پایان دادن به ریخته شدن خون مردم، کاری انجام دهیم. در حال حاضر با توجه به اقداماتی که در دستور کار نیروهای پلیس و آزادمردان عشایر و شهروندان الانبار قرار دارد، تروریست ها محاصره شده اند و داعش و گروه های تروریستی در بسیاری از مناطق، درگیر جنگ فرسایشی هستند.

مالکی تاکید کرد: ریشه کن کردن تروریست ها در استان الانبار چندان به طول نخواهد انجامید و به سرعت نابود خواهند شد. با توجه به نزدیکی ماه رمضان، باید اقدامی متناسب با اهمیت این ماه مبارک انجام بدهیم و نیروهای امنیتی و پلیس باید نتایجی ملموس در سطح میدانی ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد: عراق در ماه رمضان، الانباری متفاوت با آن چه اکنون هست، به خود خواهد دید.

ارتش و پلیس عراق از 21 دسامبر 2013 عملیات گسترده نظامی را برای پاکسازی استان الانبار از گروه های تروریست و در راس آن ها داعش آغاز کرده است.

این عملیات، در پی ترور سرلشکر ستاد محمد الکروی فرمانده یگان هفتم ارتش عراق و معاونش و سپس نفوذ تروریست ها به مناطق گسترده ای از استان الانبار در دستور کار قرار گرفت. نیروهای پلیس و ارتش عراق، تاکنون توانسته اند به موفقیت های مهمی در پاکسازی شهر الرمادی و پس از آن در فلوجه از عناصر مسلح دست یافته اند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

درگیری های شدید میان پلیس و ارتش عراق با عناصر تروریست در استان الانبار، دستکم پنج هزار خانواده را در الانبار آواره کرد. آوارگان این استان به کردستان و کرکوک و صلاح الدین پناه بردند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها