ائتلاف حامیان مرسی:

تحریم انتخابات مصر نقشه راه سیسی را خنثی کرد

تحریم انتخابات مصر نقشه راه سیسی را خنثی کرد
پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 - 12:11

ائتلاف پشتیبان محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر، با صدور بیانیه ای تحریم انتخابات ریاست جمهوری از سوی مردم را نشانه "خنثی شدن نقشه راه ارتش و کودتای آن" با اتفاق نظر بی نظیر مردمی دانست.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بیانیه "ائتلاف مردمی حمایت از مشروعیت و رد کودتا" در بیانیه ای تاکید کرد: تحریم انتخابات ریاست جمهوری تاکیدی بر خنثی شدن نقشه راه کودتا با اجماع بی نظیر مردمی است.

این ائتلاف از مردم مصر خواست برای آینده آماده باشند.

این بیانیه افزود: مردم نتیجه را اعلام کرد و کودتا شکست خورد لذا سیسی و همراهانش باید بدانند مصر علیه آنان است و رییس جمهور واقعی، مرسی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: حضور فقط 10 درصد از مردم در انتخابات نشان داد که مردم با آگاهی و پایداری و مبارزه جوانان، باطل را شکست دادند تا ثابت کنند خود تصمیم می گیرند.

گروه اخوان المسلمین نیز که حکومت فعلی مصر آن را "جماعتی تروریستی" می نامد، با صدور بیانیه ای تحریم انتخابات ریاست جمهوری توسط ملت مصر را ضربه ای دردناک به نقشه کودتای نظامیان دانست.

در این بیانیه آمده است: ریاست جمهوری در زمینه کسب رای مردم موفق نشد و تهدیدهای نظامیان بی اثر بود زیرا مردم به آن توجهی نکردند تا به دنیا بگویند به مشروعیت نظام اهمیت داده و هرگز از آزادی و کرامتشان عدول نمی کنند.

بیانیه مردم را "مالک شرعی و قانونی" دانست و یادآور شد که کودتای نظامی خونین مشروع نبوده و مورد قبول نیست.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها