دلیل درخواست برای اخراج آوارگان سوری از لبنان

دلیل درخواست برای اخراج آوارگان سوری از لبنان
پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 - 17:29

از ساعت 7 صبح پنج شنبه، سوری های مقیم لبنان با استقبال گسترده از دومین روز انتخابات ریاست جمهوری سوریه، برای رای دادن به محل سفارت سوریه در الیرزه رفته اند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، انتخابات ریاست جمهوری از دیروز برای سوری های مقیم خارج شروع شده و به دلیل استقبال گسترده در برخی حوزه های رأی گیری مانند لبنان، این انتخابات برای روز دوم تمدید شده است.
گزارشها حاکی است که انتخابات برای روز دوم در میان اقدامات امنیتی شدید و سازمان یافته ادامه دارد، و نیروهای امنیتی داخل سفارت سوریه، صف های رای دهندگان را منظم می کنند و برخی دیگر نیز تلاش دارند تا رسیدن سوری ها از مناطق مختلف لبنان  به محل سفارت را تسهیل نمایند.
سفارت سوریه در لبنان با توجه به استقبال گسترده رای دهندگان برای روز دوم رای گیری را تمدید نموده است.
این استقبال بیش از حد انتظار بوده است و رای گیری از ساعت 7 صبح امروز شروع شده و تا 12 نیمه شب ادامه دارد.
گفتنی است در کشورهایی که اجازه رای دادن به سوری ها داده شده، سفارت سوریه شاهد استقبال گسترده از سوی رای دهندگان است و در سایر کشورها که اجازه رای دادن داده نشده، تظاهرات اعتراض آمیز برگزار شده که مهمترین آنها در فرانسه و استرالیا بوده است.
بسیاری از کشورهای عربی و غربی با ممانع از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه، شهروندان سوری را از شرکت در این انتخابات محروم کرده اند.
روزنامه لبنانی "السفیر" امروز در مطلبی نوشت: لبنان برای پنجمین روز پیاپی بدون رئیس جمهور است. ولی صحنه مشارکت سوری ها در انتخابات ریاست جمهوری خود، خلأ به وجود آمده در ریاست جمهوری را پر کرده است !
این روزنامه افزود: می توان گفت که حرکت ده ها هزار سوری به سوی سفارت کشورشان در "الیرزه" برای رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری، رویدادی برای لبنانی ها نیز به شمار می آمد؛ رویدادی که علاوه بر پیامهای سیاسی آن باعث بسته شدن خیابانها و به وجود آمدن ترافیک سنگین چندین ساعته شد.
السفیر ادامه داد: بسیاری از طرفها، چنین روزی را پیش بینی نمی کردند؛ و بیشتر گروه های سیاسی به ویژه 14 مارس از دیدن صحنه حرکت سوری های به سوی سفارت کشورشان شوکه شدند، تا جاییکه دبیرخانه 14 مارس خواستار "اخراج سوری های حامی نظام" از لبنان شد.

پربیننده ترین خبرها