تاکید مخالفان برتظاهرات با وجود تهدید رژیم بحرین

تاکید مخالفان برتظاهرات با وجود تهدید رژیم بحرین
جمعه 9 خرداد 1393 - 08:38

احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی بر انجام تظاهرات گسترده امروز در منطقه "سار" با وجود تهدیدهای وزارت کشور رژیم آل خلیفه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس بخش امنیت عمومی وزارت کشور بحرین برگزاری تظاهرات امروز جمعه مردم و انقلابیون بحرینی را ممنوع اعلام کرد. این تظاهرات قرار است امروز به درخواست جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در منطقه سار برگزار شود.

رئیس بخش امنیت عمومی وزارت کشور بحرین با تاکید بر اینکه "همه اقدامات لازم برای حفظ امنیت و ثبات در بحرین بکار گرفته خواهد شد"، شرکت در این تظاهرات را "خلاف قانون دانست و تبعات قانونی و پیامدهای آن را متوجه برگزارکنندگان" دانست.

درهمین حال، تجمع ملی دموکراتیک مخالف رژیم بحرین در واکنش به ممنوعیت برگزاری تظاهرات امروز در منطقه سار، اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و استفاده از روش های خودسرانه علیه مخالفان را مغایر با خواست ملت بحرین خواند.

وی هدف قرار دادن مخالفان بحرینی را از سوی مزدوران رژیم آل خلیفه و قتل و دستگیری و دیگر اعمال خودسرانه علیه آنها را انعکاس دهنده حجم استبداد، خودکامگی و خودخواهی خاندان حاکم بحرین دانست که مخالف با آزادی بیان و عقیده با استفاده از تمامی ابزار سرکوب هستند.

این گروه معارض بحرینی، مخالفت وزارت کشور با برگزاری تظاهرات روز جمعه در منطقه سار با استفاده از زبان تهدید و ارعاب و نظامی کردن این منطقه را اقدامی بزدلانه و غیرقابل قبول برشمرد.

تجمع ملی دموکراتیک بحرین با اشاره به تصمیم وزارت کشوردر جلوگیری از برگزاری این تظاهرات، چنین اقدامی را مردود و فاقد وجاهت قانونی خواند و گفت: چنین اقداماتی ضرورت هرچه بیشتر بحرین به ایجاد نهادهای ملی را در راستای تحقق منافع ملی نشان می دهد.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی و عدالت و روی کار آمدن نظامی منتخب است که با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی نیروهای سعودی، اماراتی، اردنی و پاکستانی مواجه شده است.

درجریان این سرکوبگری صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا بازداشت و با پرونده سازی به زندان طولانی مدت محکوم شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها