فلسطین در مسیر پایان تفرقه و دودستگی

فلسطین در مسیر پایان تفرقه و دودستگی
دوشنبه 12 خرداد 1393 - 17:44

العالم - رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تشکیل دولت توافق ملی به همراه جنبش حماس، پایان مرحله دو دستگی و تفرقه فلسطینی را اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، محمود عباس طی سخنانی پس از مراسم ادای سوگند اعضای کابینه جدید فلسطین با اشاره به هزینه های سنگین اختلافات و دودستگی هفت سال گذشته بین فلسطینیان و پیامدهای آن، تاکید کرد: از هم اکنون پایان این اختلاف و دودستگی را اعلام و بر احیاء وحدت ملی، وحدت نهادها و دستگاه های مختلف فلسطینی و بستن صفحه سیاه اختلافات و دو دستگی ها تا ابد تاکید می کنیم و ملت فلسطین هرگز اجازه تکرار این وضعیت را نخواهد داد.

وی بیان داشت: وحدت ملی ضامن تحقق اهداف ملت فلسطین بوده و گفت وگو و احترام متقابل، حل وفصل اختلاف ها بر اساس چارچوب های قانونی موجود، حرام بودن ریختن خون فلسطینی ها و تن دادن به اراده ملت و صندوق های رای، از اصولی است که باید به آن پایبند باشیم.

محمود عباس افزود: دولت جدید فلسطین، دولتی انتقالی است که وظیفه و ماموریت آن فراهم کردن زمینه برگزاری سریع انتخابات و برآورده کردن نیازهای مردم، تجلی می یابد.

وی با اشاره به این که مذاکرات سیاسی با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: موضع این رژیم مبنی بر تحریم دولت توافق، بیانگر ماهیت اهداف و مقاصد واقعی اشغالگرانی است که خواهان ازهم گسیختگی وحدت ملت فلسطین و در نهایت ادامه دادن به مصادره اراضی فلسطینی، شهرک سازی و یهودی سازی قدس و به بن بست کشاندن هرگونه اقدام بین المللی برای تحقق صلح و آرامش هستند.

به گفته رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اقدام های رژیم صهیونیستی علیه منافع ملت فلسطن بی پاسخ باقی نخواهد ماند و ما هرگز در برابر مجازات های دسته جمعی بی تفاوت نخواهیم بود.

پربیننده ترین خبرها