رئیس اتحادیه علمای بلاد الشام:

مردم سوریه سرنوشت خود را تعیین می کنند

مردم سوریه سرنوشت خود را تعیین می کنند
دوشنبه 12 خرداد 1393 - 21:24

العالم - رئیس اتحادیه علمای بلاد الشام با اشاره به تلاش برخی برای مصادره رای و تصمیم مردم سوریه ، تاکید کرد که مردم مختارند و بر اساس معیارهای خود، از میان نامزدهای ریاست جمهوری، فرد مورد نظرشان را انتخاب خواهند کرد.

"توفیق البوطی" شامگاه دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه العالم  افزود: آنچه که در سوریه روی می دهد، دو هدف: ویرانی سوریه و خدشه دار کردن اسلام را دنبال می کند و بدون شک عاملان این امر برای تحقق این اهداف، جنایات خود را با پوشش های دینی چون شعار الله اکبر، برافراشتن پرچم های منقش به ذکر لا اله الا الله... و یا استفاده از اسامی صحابه و دیگر عناوین اسلامی انجام می دهند.

وی که رئیس دانشکده شریعت دانشگاه دمشق نیز است، تصریح کرد: ملت سوریه با فرهنگ شهادت و مرگ در راه خدا خو گرفته و ما ایمان داریم که در مسیر حق و در مقابل تحرکات مذبوحانه قرار داریم و انتخابات ریاست جمهوری در حقیقت اعلام عزا و پایان عمر کسانی است که سوریه را عرصه جرم و جنایت خود قرار داده اند؛ غافل از این که سوریه لقمه ای گلوگیر و گنده تر از دهان آنهاست.
البوطی سوریه را کشوری مستقل و برخوردار از حاکمیت توصیف کرد و گفت: دخالت در امور داخلی سوریه به مثابه دخالت در امور هر کشور دارای حاکمیت است. 

مردم سوریه صبح فردا (سه شنبه) برای انتخاب رییس جمهور خود به پای صندوق‌های رای می روند تا او را برای هفت سال آینده انتخاب کنند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها