استقبال از انتخابات،دشمنان سوریه را غافلگیر کرد

استقبال از انتخابات،دشمنان سوریه را غافلگیر کرد
سه شنبه 13 خرداد 1393 - 12:35

مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهور سوریه تاکید کرد که انتخابات در این کشور ادامه مبارزه مردم با مشکلاتی است که بر آنان تحمیل شده و ملت سوریه نیز با وجود همه تهدیدها در آن شرکت خواهند کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خانم "بثینه شعبان" خاطرنشان کرد که حضور گسترده سوری ها در سفارت سوریه در لبنان برای شرکت در انتخابات دشمنان سوریه را غافلگیر کرد و باید اعتراف کرد که میان واقعیت و آنچه که از سوی بدخواهان سوریه تبلیغ می شود، تفاوت زیادی وجود دارد.
شعبان در مصاحبه با شبکه لبنانی "المیادین" با اشاره به نمونه هایی از آشتی گروه های سوری در ریف دمشق، درعا، حومه حمص، دیرالزور و حومه حلب اظهار داشت که آشتی ملی یک راه حل سیاسی حقیقی و راهبردی موفق و پیامدهای آن نیز آشکار است.
وی خاطرنشان کرد که مشکل اصلی در آشتی وجود گروه های مختلفی است که در بسیاری از مناطق با یکدیگر می جنگند و هنگام رویارویی با ارتش سوریه با هم علیه ارتش می جنگند که همین موضوع مساله را پیچیده می کند.
شعبان گفت: هیات دولت وقتی برای اولین بار به ژنو رفت گروه های مخالف درباره حمص گفت و گو کردند اما به دلیل دخالت های خارجی در آن مقطع، آشتی در حمص محقق نشد اما وقتی که گفت و گوها به صورت داخلی انجام شد آشتی در حمص نیز به سرانجام رسید.
مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری سوریه افزود: گروه های مخالف تمایل دارند که به سوریه بازگردند و گفت و گو با آنها در جریان است و به اطلاع همگان نیز رسیده است.
وی ادامه داد: برنامه ای برای کنفرانس ژنو3 وجود ندارد زیرا نشست های قبلی نتیجه ای نداشت و هیچ یک از گروه های سوری به آن امیدی ندارند. اگرچه دولت سوریه قبل از دیگران برای شرکت در دوره های قبلی ژنو اعلام آمادگی کرد اما مشکل واقعی وجود اختلاف میان مخالفان است.
شعبان خاطرنشان کرد، رایزنی با برخی کشورهای عربی و غربی که مایل به بازگشایی کانال های ارتباطی خود با سوریه هستند ادامه دارد و معیار سوریه برای ارتباط با آنها معیار مقاومت و منافع عالی عربی است.
وی درباره نتایج انتخابات مصر نیز گفت: ملت مصر عقیده خود را با رایی که در صندوق انداخت اعلام کرد و روابط بین ملت های مصر و سوریه قوی و دوستانه و تاریخی بوده است و مامعتقدیم به خصوص بعد از بحران هایی که مرد مصر دچار آن شدند و ضربه هایی که از تروریسم چشیدند رابطه با سوریه برای آنها اهمیت یافته است.
مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری سوریه درباره اظهارات امریکایی ها در مورد حمایت از تررویست ها در سوریه نیز افزود: هربار که روحیه تروریست ها در اثر موفقیت های ارتش ضعیف می شود امریکا از حمایت های ویژه این گروه ها و به هم زدن معادلات سخن می گوید که این اظهارات فقط مصرف رسانه ای دارد.
وی خاطرنشان کرد، بعد از آن که سوریه رفتار امنیتی بدون همکاری های سیاسی را نپذیرفت، کشورهای غربی چراغ سبزی برای گفت وگوهای سیاسی با دمشق نشان داده اند.
شعبان درباره روابط سوریه با روسیه نیز گفت: روسیه موضع مهمی در قبال ملت سوریه اتخاذ کرد و سوریه خواهان توسعه روابط تاریخی و ممتاز خود با روسیه در تمام زمینه ها است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها