اذعان به حضور صدها تروریست فرانسوی در سوریه

اذعان به حضور صدها تروریست فرانسوی در سوریه
سه شنبه 13 خرداد 1393 - 19:37

نخست وزیر فرانسه به وجود صدها تروریست فرانسوی در سوریه اذعان کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مانوئل والس" گفت: تعداد فرانسوی‌ها یا اتباع این کشور که برای پیوستن به گروه های تروریستی مسلح به سوریه رفته اند، به 800 نفر رسیده است.
وی افزود که فرانسه تا به امروز با چنین چالشی مواجه نبوده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از والس گزارش داد، تعداد افراد مقیم فرانسه که درگیر امور سوریه شده اند ، از 800 نفر تجاوزکرده است، برخی از آنان در سوریه می جنگند و برخی دیگر در آنجا کشته شدند و برخی از آنان از سوریه به فرانسه بازگشته و برخی دیگر خواهان رفتن به سوریه هستند.
وی گفت: احتمالاً تروریست‌هایی در سوریه هستند که می توان آنان را با "محمد مراح" یا "نموش" که به دست داشتن در تیراندازی به موزه یهودیان در بروکسل در چند روز پیش مظنون است، مقایسه کرد.
فرانسه، نموش 29 ساله را جمعه گذشته در شهر مارسی فرانسه دستگیر کرد.
وی که قبلا به سوریه رفته و در آنجا در کنار عناصر مسلح جنگیده بود، به اتهام دست داشتن درحمله به موزه یهودیان در بیست و چهارم ماه گذشته که چهار کشته برجا گذاشت، بازداشت شده است.
پرونده " نموش" برای افکار عمومی فرانسه یاد آور " محمد مراح " است که در افغانستان و پاکستان اقامت کرد و بعد از آنکه به فرانسه بازگشت، در مارس 2012 هفت نفر را در تولوز و مونتوبان در جنوب غربی فرانسه به قتل رساند.
" برنار كازينوف " وزیر کشور فرانسه نیز دیروز بعد از دیدار با " جرج فرناندز دياز " همتای اسپانیایی خود ، خواهان تشکیل جلسه جدید با حضور وزرای کشور اروپایی برای جلوگیری از رفتن عناصر تندرو به سوریه و جنگ در کنار گروه های مسلح تروریستی شد.
این مساله نشان دهنده نگرانی کشورهای اروپایی از افزایش فعالیت شبکه‌های افراطی در این کشورها است؛ پس از اینکه این شبکه ها درچارچوب حملات تجاوزگرانه خود علیه سوریه از حمایت آنان برخوردار شدند.
فرانسه مدتی است که با موضوع جنجال برانگیز مربوط به عزیمت شماری از فرانسوی ها به سوریه و پیوستن به گروه های تروریستی مسلح مواجه است ، به گونه ای که مارین لوپن رئیس جبهه (افراطی) ملی فرانسه دیروز طی سخنانی گفت دولت فرانسه در پی افزایش شمار فرانسوی هایی که به این گروه ها پیوسته اند، قادر به حمایت از شهروندان خود نیست و برخی از افرادی را که از سوریه به فرانسه بازگشته اند یا با یک باند تروریستی در ارتباط بودند ، بازداشت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها