صفهای طولانی آوارگان سوری در مرز لبنان برای رأی دادن + فیلم

چهارشنبه 14 خرداد 1393 - 13:01

مرز سوریه ـ لبنان (العالم) – هزاران نفر از آوارگان سوری مقیم لبنان روز سه شنبه با گذر از مرز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری العالم، در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه، نقطه مرزی "مصنع" شاهد تردد گسترده آوارگان سوری و تدابیر شدید امنیتی بود.

یک شهروند سوری مقیم لبنان گفت: ما داوطلبانه برای رای دادن راهی مرز شدیم زیرا هر رای در واقع رای به وطن است.
دیگری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شرایط کشور به گذشته بازگردد، خاطرنشان کرد، ما رای می دهیم تا سرنوشتمان را خود تعیین کنیم.
"فاطمه عواضه" خبرنگار العالم در لبنان از نقطه مرزی این کشور با سوریه گزارش داد؛ مردم ساعتها برای رای دادن زیر آفتاب سوزان ایستادند و مشکلات ناشی از قوانین ظالمانه جدید لبنان را به جان خریدند.
وی افزود: لبنان به تازگی قانونی را وضع کرده که بر اساس آن هر سوری که برای رای دادن وارد سوریه شود، دیگر پناهنده تلقی نشده و حق سفر به لبنان را ندارد اما مردم با رای خود ثابت کردند که می خواهند صدای حمایتشان از کشور، بالاترین صدا باشد.
یکی از آوارگان سوری مقیم لبنان به خبرنگار العالم گفت که مصادره شدن کارت سفید اقامت در لبنان که همان کارت آوارگان است، برایش اهمیت ندارد.
یکی دیگر از شهروندان سوری خاطرنشان کرد، در انتخابات شرکت کرده تا به کشورهای عربی و کشورهای مخالف "بشار اسد" رییس جمهور سوریه، بگوید تمام مردم با اسد هستند و سوریه قوی باقی خواهد ماند.
لبنان دارای دو گذرگاه مرزی به نامهای العریضه در شمال و المصنع در بقاع با سوریه است که اتباع سوری می توانند برای شرکت در انتخابات از آن عبور کنند.
انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز سه شنبه (13 خرداد ماه 1393) در9 هزار و 600 مرکز رای گیری در مناطق مختلف سوریه آغاز شد. در این انتخابات 15 میلیون و 845 هزار و 575 سوری در داخل و خارج از سوریه حق رای داشتند.

6/4- 03:30- tok

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها