ابراز تأسف روسیه از برخی مواضع درباره سوریه

ابراز تأسف روسیه از برخی مواضع درباره سوریه
پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 - 20:18

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ابراز تأسف از مواضع برخی کشورها درقبال انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد، نمی توان آرای میلیونها سوری در انتخابات ریاست جمهوری به هدف تعیین سرنوشت کشورشان را نادیده گرفت.

"الکساندر لوکاشویچ" روز پنج شنبه گفت: طبق اعلام ناظران روس که هنگام برگزاری انتخابات به سوریه سفر کرده بودند، انتخابات ریاست جمهوری سوریه با مشارکت بسیار بالای مردم و در فضایی آزاد و سالم انجام شد. 
وی افزود: با وجود تلاش مخالفان مسلح برای ارعاب شهروندان، رئیس جمهور سوریه بشار اسد در این انتخابات با اکثریت قاطع پیروز شد.
این دیپلمات روس، با ابراز تأسف از واکنش سیاسی برخی کشورهای غربی به انتخابات ریاست جمهوری سوریه اظهار داشت: با توجه به شرایط امنیتی کنونی سوریه، نمی توان انتخابات ریاست جمهوری این کشور را صد در صد دموکراتیک دانست؛ ولی مسکو این انتخابات را سالم و گامی مهم در مسیر فعالیت نهادهای دولتی سوریه طبق قانون اساسی این کشور می داند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: بشار اسد اکنون پس از انتخاب دوباره حق دارد دولت جدید را تشکیل دهد و این امکان وجود دارد که بعضی از نمایندگان مخالفان نیز در آن حضور داشته باشند و دولت روسیه نیز آماده است با دولت جدید سوریه همکاری کند.

پربیننده ترین خبرها