میزان مشارکت در انتخابات سوریه بیش از73 درصد

میزان مشارکت در انتخابات سوریه بیش از73 درصد
چهارشنبه 14 خرداد 1393 - 23:08

العالم - دادگاه عالی قانون اساسی سوریه اعلام کرد که میزان مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور 73.42 ( 73 ممیز 42 ) درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ماجد خضره سخنگوی دادگاه عالی قانون اساسی سوریه چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد : 11 میلیون و 634 هزار و 412 نفر از افراد واجد شرایط با حضور در حوزه های انتخابی ، رای خود را به یکی از سه نامزد انتخابات به صندوق انداخته اند.

وی با اشاره به اینکه تاكنون هيچ اعتراض و شکایتی در باره روند انتخابات دريافت نكرده ايم ، افزود: رئیس مجلس نمایندگان به زودي نام فرد پيروز انتخابات را اعلام خواهد كرد.

انتخابات سوریه در شرایطی برگزار شد که طی سه سال گذشته بسياري از قدرت‌هاي منطقه و جهاني تلاش كردند تا با گسیل داشتن هزاران تروریست به آن کشور نظام سوريه را تغيير دهند.

بیش از 9 هزار و 600 حوزه رای‌گیری ساعت  7 صبح سه شنبه (3 ژوئن، 13 خرداد)  در بخش‌های تحت کنترل دولت در سوریه گشایش یافت و پس از تمدید ساعات رای گیری ، درساعت 24 همان روز حوزه های انتخاباتی بسته شد.

این نخستین انتخابات ریاست جمهوری سوریه از زمان آغاز حکومت خانواده اسد در بیش از پنجاه سال پیش است که با شرکت بیش از یک نامزد و از طریق رای‌گیری برای برگزیدن یکی از نامزدها برگزار می‌شود.

در سال ٢٠١٢ قانون اساسي در سوريه تغيير كرد و براساس آن ديگر انتخابات با يك حزب و يك كانديدا به صورت همه پرسي برگزار نمي شود. همچنين قانون اساسي دوره رياست‌جمهوري را هفت سال تعيين كرده است كه هر فرد تنها مي تواند دو دوره متوالی به این سمت انتخاب شود.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، که برای سومین دوره نامزد شده است، با ماهر عبدالحافظ حجار، نماینده حلب در پارلمان، و نیز حسن عبدالله النوری، قانون گذار پارلمان از دمشق، در این انتخابات به رقابت پرداختند.

پربیننده ترین خبرها