تبادل اتهام مسؤولان انگلیسی درباره گسترش افراطی گری

تبادل اتهام مسؤولان انگلیسی درباره گسترش افراطی گری
شنبه 17 خرداد 1393 - 13:34

وزارت کشور و وزارت آموزش انگلیس، یکدیگر را به کوتاهی در مقابله با گسترش اندیشه های گروه های تندرو در مدارس این کشور متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "چارلز مور" روز شنبه در مطلبی در روزنامه "دیلی تلگراف"، از تبادل اتهام میان وزارت کشور و وزارت آموزش انگلیس در خصوص کوتاهی در قبال گسترش اندیشه های گروه های تندروی اسلام گرا در مدارس این کشور خبر داد و گفت: "ترزا می" وزیر کشور انگلیس، متن نامۀ وزارت کشور به "مایکل گروف" وزیر آموزش را بر روی پایگاه اینترنتی وزارت کشور منتشر کرد که در آن از علت "کوتاهی وزارت آموزش در تحقیق در خصوص نفوذ اندیشه های اسلام گرایان تندرو به مدارس" سؤال شده است.

نویسنده این مطلب، با تاکید بر این که نامۀ وزیر کشور انگلیس، به سرعت از روی پایگاه اینترنتی وزارت کشور حذف شد، آن را به مثابه دخالتی غیرمعمول ارزیابی کرد. در این میان، وزیر آموزش، وزارت کشور را متهم کرد که فقط "به خشونت در اندیشه های گروه های تندرو" توجه دارد.

چارلز با اشاره به مواردی از رفتارهای گروه های افراطی، از جمله ربوده شدن 200 دختر نیجریه ای، صدور حکم اعدام یک زن سودانی به اتهام ارتداد و همچنین وقایع سوریه، تاکید کرد: با کسانی که قائل به خشن بودن دین اسلام هستند، مخالفم و به نظر من هواداران خشونت، می توانند اندیشه های خود را از هر دین دیگری که از اندیشه های آن ها حمایت کند، بگیرند. 

وی با انتقاد از سطحی نگری دولت انگلیس در تعامل با تندروی گروه های اسلامگرا، مشکل اصلی در انگلیس را وجود جوانانی دانست که معتقد به توطئه انگلیس ضد مسلمانان هستند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها