درخواست مخالفان بحرینی از انگلیس چه بود؟

درخواست مخالفان بحرینی از انگلیس چه بود؟
پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 - 11:07

العالم - نیروهای مخالف بحرینی در نشست با مسئول بخش خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس، به بررسی اوضاع سیاسی بحرین و عدم پاسخ رژیم به درخواستهای مخالفان به منظور آغاز مذاکرات جدی برای ایجاد راه حلی سیاسی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ملی دموکراتیک مخالف  در نشست با "ادوارد اوکدن" مسئول بخش خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه راه حل سیاسی در بحرین کلید واقعی حل بحران کشور است، اظهار داشتند که رژیم آل خلیفه باید تجاوزات حقوق بشری علیه تحرکات مسالمت آمیز ملت را که برای چهارمین سال در کشور ادامه دارد، متوقف کند.

گروه های مخالفان که صبح روز سه شنبه 3 ژوئن 2014 در لندن با ادوارد اوکدن دیدار کردند، به اوضاع سیاسی بحرین و عدم پاسخ رژیم به درخواستهای مخالفان برای شروع مذاکرات جدی به منظور تحقق سازشی سیاسی و ایجاد ثبات اجتماعی و صلح داخلی، پرداختند.

نیروهای مخالف بحرینی نشست با وزارت خارجه انگلیس  را نشستی شفاف و روشن توصیف کرده واظهار داشتند که با توجه به نقض پیاپی حقوق بشر و بن بست سیاسی کشور به سبب اصرار رژیم بر راه حل امنیتی، نمی توان وارد رقابتهای انتخاباتی شد که فاقد تمام اصول اساسی انتخاباتی است. در واقع رژیم به دنبال سازشی عادلانه نیست بلکه به دنبال به تسلیم واداشتن تحرکات مردمی مسالمت آمیز است و درواقع رژیم با مخالفت با تمام ابتکاراتی که مخالفان از مارس 2011 تا فوریه 2014 مطرح کردند، می خواهد عرصه را به خشونت بکشاند.

مخالفان، رژیم را مسئول وخیم تر شدن بحران سیاسی، بحران معیشتی شهروندان به سبب رواج فساد اداری، مالی، بحران بیکاری، کاهش دستمزدها، مشکلات مسکن، آموزش، بهداشت و درمان و فرسایش سیستم اداری دانستند.

گروههای مخالف بحرینی بر لزوم اقدام دولت انگلیس بر تشویق و ترغیب رژیم بحرین برای انجام اصلاحات سیاسی و گشایش دفتری دائمی برای کمیساریای عالی حقوق بشر و موافقت با حضور "خوان ماندیز" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه و برخورد های ضد انسانی و دیگر گزارشگران ویژه آزادی های دینی و استقلال دستگاه قضایی تاکید کردند.

هیات مخالفان در این نشست تاکید کردند که بهانه های رژیم و ادعاهایش مبنی بر دخالت خارجی، که درواقع بهانه ای برای انجام ندادن اقداماتی ملموس و ریشه ای برای اصلاح سیاسی در کشور است، پایه و اساسی ندارد. مخالفان تاکید کردند که رژیم آل خلیفه در راستای انجام اقداماتی ملموس و ریشه ای برای اصلاح سیاسی در کشور، ابتدا باید زندانیان سیاسی که تعداد آنها بالغ بر 3000 نفر از جمله کودکان، زنان و سالمندان و دانش آموزان مدارس ودانشجویان است، آزاد کند و این اقدامات درواقع در راستای اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب "بسیونی" و توصیه های نشست ژنو است. 

مخالفان بحرینی بر ادامه تحرکات مردمی مسالمت آمیز و مخالفت با کشیدن کشور به عرصه خشونت و درگیری تاکید کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها