دعوت روحانیون "نینوا" از مردم برای مبارزه با داعش

دعوت روحانیون
دوشنبه 19 خرداد 1393 - 10:28

روحانیون استان نینوا در عراق با انتشاربیانیه ای خواستار حمایت مردم از سازمان های امنیتی عراق در مبارزه علیه عناصر گروه تروریستی داعش شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائمه و خطیبان استان نینوا از مردم خواستند سلاح به دست بگیرند و از نهادهای امنیتی در مبارزه با عناصر داعش (گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام) که از ششم ماه جاری در چند منطقه شهر موصل مستقر شده اند، حمایت کنند.

از سوی دیگر در تصاویری که از تلویزیون های عراق پخش شده است، "اثیل النجیفی" استاندار نینوا شبانه سلاح به دست در خیابان های موصل گشت زنی می کند. النجیفی از مهاجرت گروهی از اهالی شهر انتقاد کرد و خواستار تشکیل کمیته های مردمی برای محافظت از موصل در برابر گروه های تروریستی شد.

در بیانیه ائمه و خطیبان استان نینوا آمده است: هر کسی که می تواند سلاح حمل کند، باید با عناصر داعش مبارزه کند و از سازمان های امنیتی برای دفاع از شهرشان و حفظ جان شهروندان و دارایی های آن ها و بیرون راندن این عناصر که سعی دارند شهر را نابود کنند، حمایت کند.  

حملات سنگین ارتش و نیروهای امنیتی عراق به عناصر داعش در استان الانبار باعث شد این گروه تروریستی برای کاهش فشار حملات در این استان به مناطق دیگر حمله کند. حملات داعش به سامرا و تلاش برای تخریب حرم امامین عسکرین(ع) با هوشیاری مردم، نیروهای بیداری و نظامیان عراقی خنثی شد. داعش پس از این شکست به موصل کرد.

پربیننده ترین خبرها