رسوایی قطر صدای مارادونا را هم در آورد

رسوایی قطر صدای مارادونا را هم در آورد
دوشنبه 19 خرداد 1393 - 12:56

ستاره سابق فوتبال آرژانتین، به شدت از رسوایی رشوه گرفتن فیفا در ارتباط با ماجرای میزبانی جام جهانی 2022 در قطر انتقاد کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بحث و جدل درباره مساله رشوه ای که فیفا درباره آن تحقیق می کند، و انتظار می رود به زودی جزئیات آن مشخص شود، بالا گرفته است.

حرف و حدیث ها درباره اتهام قطر به رشوه دادن برای دریافت میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 ادامه دارد، و نکته جدید در این خصوص سخنان دیه گو مارادونا ستاره سابق فوتبال آرژانتین است.

مارادونا از اعضای کمیته اجرایی فیفا انتقاد کرد و میشل پلاتینی فرانسوی رئیس فدراسیون فوتبال اروپا و جوزف سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال را به دست داشتن در این رسوایی مالی متهم کرد.

روزنامه انگلیسی "ساندی تایمز" نیز دیروز اطلاعاتی را در این زمینه منتشر کرد و از اقدامات "محمد بن همام" رئیس سابق قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از رای گیری سخن گفت و نوشت: او برای حمایت از دستیابی کشورش به میزبانی جام جهانی تلاش می کرد، اما دادگاه ورزشی اعلام کرد هیچ دلیل و مدرک مستقیمی علیه او وجود ندارد.

کمیته ای که برای بررسی پرونده قطر تشکیل شده، در پاسخ به ساندی تایمز مدعی شد که «ما باردیگر اعلام می کنیم که محمد بن همام هیچ نقش رسمی یا غیر رسمی در کمیته پرونده قطر 2022 نداشته است»

از سوی دیگر، مارادونا به شدت از فیفا انتقاد و تاکید کرد در داخل فیفا رشوه وجود دارد.

مارادونا دیروز در مصاحبه با روزنامه اماراتی "الاتحاد" گفت: از سالها پیش من از وجود موارد رشوه در فیفا سخن می گویم. کاسه صبر ما به علت اين رفتارهاي غير ورزشي و ناجوانمردانه لبريز شده است و اميدوارم فوتبال از رشوه و فسادی که هم اکنون در آن وجود دارد، دور شود.

وی افزود بسیاری از تصمیماتی که در فیفا صادر می شود از طریق پول است و متاسفم که برخی از فوتبالی ها وارد فیفا شده اند اما نتوانسته اند اوضاع را به طور مناسب اصلاح کنند بلکه دنباله روی آن بوده اند.

مارادونا درباره نامزدی بلاتر برای انتخابات ریاست فیفا، گفت اگر دوره ریاست بلاتر تمدید شود این نشان مي دهد که همه ما ديوانه هستيم. بلاتر به فوتبال به عنوان يک تجارت نگاه مي کند. به نظر من بايد در فوتبال به بازيکنان و طرفداران آن توجه کرد.  

مارادونا درباره شایعات مربوط به جام جهانی 2022 قطر، گفت: در فیفا موارد زیادی از رشوه وجود دارد، اما باید همه مسؤولان این وضع به ویژه آنچه هم اکنون درباره پرونده قطر در خصوص میزبانی جام جهانی 2022 مطرح است، بازخواست شوند. باید همه بدانند این پول ها کجا رفته و چه کسانی این پول ها را و چرا دریافت کرده است. 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها