تحریم کالاهای عربستانی در جنوب عراق

تحریم کالاهای عربستانی در جنوب عراق
چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 08:47

شورای استانداری بصره در جنوب عراق، خواستار اجرای فوری تصمیم این شورا برای تحریم کالاهای تولید عربستان سعودی به دلیل حمایت این کشور از تروریسم شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد السلیطی" سخنگوی رسمی شورای استانداری بصره گفت: این شورا پس از اعلام تصمیم خود برای تحریم شرکتها و تولیدات عربستان، مهلتی 60 روزه را برای اجرای آن تعیین کرد و این تصمیم باید از بیستم ماه مه باید اجرایی می شد، ولی هنوز کاری در این زمینه صورت نگرفته است.
السلیطی در مصاحبه با "سومریه نیوز" خاطرنشان کرد که شورای استانداری بصره در هر شرایطی مصمم به تحریم شرکتها و کالاهای عربستانی است و چند روز قبل نشستی را برای اجرایی کردن این تصمیم برگزار کرد.
"مناضل الجورانی" رئیس شورای محلی منطقه مرزی "سفوان" نیز با اشاره به ادامه ورود کالاهای تولید عربستان از منطقه مرزی کویت، خاطرنشان کرد که در صورت اجرایی شدن این تصمیم، تجار شهر بصره می توانند کالاهای عربستانی را با انواع کالاهای کویتی جایگزین کنند.
شورای استانداری بصره در 20 مارس 2014 همه کالاها و شرکتهای عربستانی را تحریم کرد. این شورا دلیل این تصمیم خود را حمایت عربستان سعودی از گروه های تروریستی در عراق اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها