" المتحدون " عراق هم خواستار ایستادگی در برابر داعش شد

دوشنبه 26 خرداد 1393 - 20:06

العالم - "ائتلاف متحدان برای اصلاح" یکی از تشکل های سیاسی عراق با تاکید بر تروریستی- تکفیری بودن گروه "داعش"، از اهالی شش استان معترض این کشور خواست، در برابر تروریست ها بایستند و امنیت عراق را حفظ کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، "ظافر العانی" سخنگوی این ائتلاف به ریاست اسامه النجیفی رئیس کنونی پارلمان عراق ، در بیانیه ای که سومریه نیوز به نسخه ای از آن دست یافته، از اهالی شش استان خواست، موضعی منسجم برای حفظ وحدت، امنیت و سلامت عراق اتخاذ کنند، در برابر تروریسم بایستند و گرفتار جنگ فرقه ای که تروریست های تکفیری به آن دامن زده اند، نشوند.

وی تاکید کرد که با گروه تروریستی تنها با زبان زور می توان سخن گفت و هیچ جایی برای گفت وگو  وجود ندارد.

العانی با اشاره به این که گروهکی چون داعش نماینده هیچ طیف، فرقه، طایفه و یا مذهبی نیست بلکه این گروه شیوه ای تخریبی در پیش گرفته و همه را بدون استثنا هدف قرار می دهد، گفت: عناصر تروریستی داعش با تمام توان به هر بهانه ای دامن می زنند تا ایجاد فتنه فرقه ای را توجیه کنند، و این درحالی است که تنها شیفتگان قدرت به هر قیمت ممکن، از این فتنه بهره می برند. 

وی با بیان این که داعش از برخی اشتباهات دولت عراق در تعامل با شهروندان عراقی بهره برداری سوء می کند، خاطرنشان کرد که ائتلاف متحدان رفتار و سیاست تروریستی داعش که مبتنی بر ایجاد تفرقه بین عراقی هاست، محکوم می کند.

سخنگوی ائتلاف متحدون که بزرگترین تشکل سنی عراق به شمار می آید ، در پایان عشایر عراقی را به ایستادن در برابر اقدامات و رفتارهای ویرانگر داعش دعوت کرد و از آنها خواست فریب فراخوان های جنگ فرقه ای دشمنان را نخورند و اجازه ندهند این گروهک ترویستی به حساب خواسته های ملی، سیاست های تروریستی خود را اجرا کند.

حملات گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق موجب تقویت جبهه متحدی از شیعه و سنی دراین کشور شده و اکنون گروههای مختلف تلاش می کنند با تقویت این وحدت و همکاری، فعالیت های تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را خنثی کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها