پاسخی به تردیدها درباره بیانیه قرضاوی + عکس

پاسخی به تردیدها درباره بیانیه قرضاوی + عکس
سه شنبه 27 خرداد 1393 - 15:43

رئیس مرکز موسوم به "اتحادیه علمای مسلمان" پس از علنی شدن فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق، با صدور بیانیه‌ای فتنه انگیزانه، حوادث این کشور را "انقلاب مردم" توصیف کرد؛ بیانیه‌ای که بیش از پیش موجب رسوایی این مرکز فتنه شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود تلاش برخی سایتها برای تشکیک در حمایت "یوسف قرضاوی" از اقدامات تروریستی داعش در عراق، متن بیانیه‌ای که به امضای وی در سایت این مرکز منتشر شده، آشکارا رسوایی دیگری را برای قرضاوی و حامیان وی رقم می‌زند.
این مفتی قطری – مصری که از آغاز بحران سوریه تحولات این کشور را "انقلاب مردمی" نامیده است، این بار نیز در عراق اقدامات جنایتکارانه عناصر مسلح را "انقلاب مردمی" توصیف کرد.
قرضاوی که گویا فکر می‌کند همگان برای اطلاع از اوضاع عراق چشم و گوش بسته در انتظار بیانیه او نشسته‌اند، در این بیانیه بدون توجه به علنی شدن فعالیت داعش و تروریستهای خارجی در عراق، دولت مالکی را مسؤول حوادث عراق می‌داند و فتوای مرجعیت عراق برای دفاع مردم این کشور از خاک و ناموس خود را اقدامی "طایفه ای" توصیف می کند.
قرضاوی در این بیانیه ادعا کرده است: "اتحادیه علمای مسلمان، حوادث عراق عزیز را درنتیجه سیاستهای ظالمانه، اقتصاد و فساد می داند .. تنها تفسیر برای سقوط موصل این است که این مسأله به سبب انقلابی مردمی صورت گرفته".
وی در ادامه برای توجیه ادعای خود درباره سقوط موصل مرکز استان نینوا، بدون اشاره مستقیم به نام گروه تروریستی داعش و همکاری بعثی‌ها و صدامی‌ها با این گروه، می گوید: "یک گروه به هر میزان هم که قدرت داشته باشد، چگونه می تواند چنین شهر بزرگی را که حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد، تحت کنترل خود در آورد".
قرضاوی با این حال ناچار می شود در بخشی از بیانیه به حضور گروه‌های افراطی اعتراف کند، ولی برای جبران این مسأله می‌گوید که نباید حوادث عراق را مرتبط به سازمانهای افراطی دانست زیرا هدف از این کار "ضربه زدن به خیزش مردمی و تحریف آن است."
در ادامه این بیانیه که به امضای یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه و "علی القره داغی" دبیرکل این اتحادیه رسیده، دولت عراق به عنوان مسؤول حوادث پی در پی عراق معرفی شده است و اینکه "سوء استفاده از قدرت نظامی، این کشور را به وضعیت امروز انداخته است".
درحالیکه فتوای مرجعیت عراق برای جهاد کفایی مردم این کشور جهت دفاع از خاک و ناموس و هموطنان خود، با استقبال بسیار گسترده اقشار مختلف مردم این کشور از جمله شیعیان و اهل تسنن همراه شده است، قرضاوی در این بیانیه مدعی شده است: "اتحادیه علمای مسلمان بعضی از فتواهای طایفه‌ای برای آماده باش عمومی برادران شیعه در جنوب و دیگر مناطق عراق را محکوم می کند؛ زیرا این امر موجب جنگ طایفه‌ای می‌شود و همبستگی بافت قبیله‌ای و اجتماعی داخل عراق را قطع می کند."
این بیانیه با اذعان به استقبال شهروندان اهل تسنن عراق از فتوای جهاد، خواستار خودداری مردم از عمل به این فتوا شده و می افزاید: "به برادران شیعه در عراق و دیگران (اهل تسنن) می گوییم که هیزم این جنگ طایفه‌ای نشوند، بلکه از آنان می خواهیم که از برادران سنی خود برای رسیدن به راه حل حقیقی، حمایت کنند."
در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است: "نمی توان حوادث عراق را اقدام یک گروه اسلامی مشخص دانست؛ بلکه این رویداد، انقلاب گسترده سنی‌ها در کل استانهای این کشور است."
این اتحادیه در ادامه برای توجیه ادعاهای خود خاطرنشان می کند: "اتحادیه علمای مسلمان با توجه به منابع اطلاعاتی خود تأکید می کند که این انقلاب به هیچ وجه ضد شیعیان نیست، بلکه برای استرداد حقوق مشروع آنها است، و بزرگترین دلیل هم این است که حتی یک شهروند شیعه کشته نشده است و مناطق شیعه نشین مانند تلعفر هدف حمله قرار نگرفته."
قرضاوی پیش از این نیز در بیانیه‌ای دیگر در واکنش به مقابله ارتش و نیروهای امنیتی عراقی با حمله گروه تروریستی داعش به شهر سامراء، دولت عراق را به بمباران موصل، سامرا و دیگر شهرهای عراق متهم کرده بود.
در حمله داعش به شهر سامرا که پیش از آغاز حوادث موصل صورت گرفت، تروریستها ده‌ها تن از شهروندان عراقی را به قتل رساندند و قصد داشتند مرقد امامین عسکریین (ع) را تصرف کنند، ولی با مقابله نیروهای امنیتی و واکنش سریع نیروهای ارتش عراق ناکام ماندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها