تعجب مسؤولان بصره از تعطیلی کنسولگری ترکیه

تعجب مسؤولان بصره از تعطیلی کنسولگری ترکیه
سه شنبه 27 خرداد 1393 - 22:52

مسؤولان شورای استان بصره از تعطیلی کنسولگری ترکیه در این استان ابراز تعجب کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شورای استان بصره عراق با ابراز تجعب از تخلیه کنسولگری ترکیه در این استان و انتقال کارکنان آن به کویت اعلام کرد: کنسولگری ترکیه در استان بصره به خوبی محافظت می شد . 
"مرتضی کریم الشحمانی" عضو شورای استان بصره روز سه شنبه در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: تخلیه کنسولگری ترکیه در بصره و انتقال کارکنان آن به کویت اقدامی نادرست بود زیرا نیروهای امنیتی عراق از کنسولگری به خوبی حفاظت می کردند . 
الشحمانی خاطرنشان کرد: بهتر بود که دولت ترکیه به جای تعطیلی کنسولگری خود کمک های بشردوستانه به عراق می فرستاد . شورای استان بصره از دولت ترکیه می خواهد با بازنگری در تصمیم خود، در سیاستش در قبال عراق تجدیدنظرکند .
"زهره البجاری" رئیس کمیته توسعه و بازسازی شورای استان بصره نیز تعطیلی کنسولگری ترکیه را به ضرر روابط اقتصادی بغداد و آنکارا دانست و گفت: پیش بینی می شود که تعطیلی کنسولگری ترکیه در استان بصره تأثیر سوء در فعالیت شرکت های تجاری ترکیه در این استان بگذارد .
وزارت خارجه ترکیه دیروز دربیانیه ای بار دیگر به اتباع خود در خصوص سفر به عراق هشدار داد .
"احمد داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : کنسولگری ترکیه در بصره به علت افزایش ناامنی تعطیل شد.
داعش هفته گذشته به کنسولگری ترکیه در استان نینوای عراق حمله کرد و 49 کارمند از جمله کنسول را گروگان گرفت .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها