وکیل‌صدام: آنچه ‌درعراق می گذرد،انقلاب مردمی‌ است

وکیل‌صدام: آنچه ‌درعراق می گذرد،انقلاب مردمی‌ است
سه شنبه 3 تير 1393 - 22:44

العالم - وکیل مدافع صدام با دفاع از تروریست های داعش در عراق، اطمینان داد که آنها تهدیدی برای اردن، عربستان و کویت نیستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خلیل الدلیمی" که به عنوان وکیل مدافع "صدام" دیکتاتور معدوم عراق شناخته می شود، در گفت وگو با خبرگزاری "آناتولی" ترکیه ، داعش را "انقلابیون عراق" خواند و گفت: کسانی که کنترل مرزهای اردن و عراق را به دست گرفته اند، عشایر عراقی هستند و نمی توان پذیرفت که این افراد، امنیت اردن، یا هر کشور عرب دیگر را تهدید کنند.

وی کشتار مردم عراق به دست داعش را "انقلاب" خواند و هرگونه ارتباط عملیات نظامی تروریست ها در این کشور به داعش را شایعه شمرد و ادعا کرد گروه هایی که مردم عراق را می کشند، تروریست نیستند.

این در حالی است که عناصر داعش، در نوار مرزی عراق با سوریه و اردن مستقر شده و همه گذرگاه های مرزی را اشغال کرده بودند که ارتش عراق، روز گذشته موفق شد گذرگاه های "الولید" و "طربیل" را از چنگ آن ها آزاد کند.

در پی تسلط داعش بر گذرگاه مرزی عراق و اردن، امان از خطر نفوذ داعش به شدت بیمناک شد و شمار زیادی از نیروهای نظامی خود را در مرزها مستقر کرد.

الدلیمی که سالهاست از عراق متواری شده و در اردن ساکن است، در ادامه ادعاهای عجیب خود، گفت: آنچه در عراق می گذرد انقلابی مردمی است که با فرماندهی افسران ارتش ملی صورت می گیرد و هیچ گروه تروریستی در میان آن ها وجود ندارد.

الدلیمی علاوه بر وکالت صدام، به سبب ارتباط با گروه های مسلح در استان الانبار به سرکردگی داعش معروف است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها