هشدار بان کی مون درباره خطر تروریستها درسوریه

هشدار بان کی مون درباره خطر تروریستها درسوریه
جمعه 6 تير 1393 - 18:00

دبیرکل سازمان ملل درباره خطر تروریست ها در سوریه هشدار داد و خواستار تلاش برای توقف حمایت مالی از آنها شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل امروز جمعه از محافل بین المللی خواست تا از تهدیدات واقعی تروریست های حاضر در سوریه، چشم پوشی نکنند.

وی در مقاله ای که در روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ" به چاپ رسید، نوشت: همه دنیا باید تلاش خود را بر این معطوف کند تا کسی یا گروهی نتواند از جبهه النصره یا پیکارجویان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) حمایت مالی کند.

برخی منابع خبری و اطلاعاتی پیشتر فاش کردند که کشورهای عربستان، قطر و ترکیه از گروههای مختلف مسلح در سوریه از جمله جبهه النصره، گروه مسلح دولت اسلامی درعراق و شام و جبهه اسلامی حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

عربستان به طور علنی پیشتر حمایت مالی و تسلیحاتی خود از گروههای مسلح به اصطلاح خود "میانه رو" در سوریه را اعلام کرده بود. اخیرا نیز مسئولان احزاب مخالف دولت ترکیه اعلام کرد که دولت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان از گروه داعش حمایت تسلیحاتی کرده و روند ورود آنها به عراق و سوریه را تسهیل بخشیده است و افراد مسلح زخمی شده در سوریه در بیمارستانهای ترکیه مداوا کرده است.

رژیم اسرائیل نیز تاکنون صدها نفر از افراد مسلح زخمی شده در سوریه را در بیمارستانهای خود مداوا کرده است و هماهنگی بین این رژیم و گروههای مسلح فعال در سوریه در جریان است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت وگوی خود با روزنامه آلمانی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای طرحی برای حل بحران سوریه که شامل ممنوعیت تجهیز و تسلیح طرفین درگیر، آغاز فرایند سیاسی و برخورد با تهدیدات تروریستی است، افزود: ادامه حمایت نظامی خارجی از دو طرف درگیر،"بی مسئولیتی" است.

بان کی مون با اشاره به اینکه قربانیان جنگ سوریه از 150 هزار نفر فراتر رفته است، گفت: "بزرگترین مانع برای پایان دادن به جنگ سوریه در شرایط کنونی اعتقاد به این نکته است که شاید با قدرت سلاح بتوان به پیروزی دست یافت".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها