آمریکا چگونه به داعش کمک می کند؟

آمریکا چگونه به داعش کمک می کند؟
جمعه 6 تير 1393 - 19:03

مقامات آمریکایی گفتند که برای شناخت بیشتر گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) به چندین هفته زمان نیاز دارند و از این رو، حمله هوایی به مواضع این گروه تروریستی قریب الوقوع نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات آمریکائی در سخنانی که نشان از تعلل آمریکا در کمک به دولت عراق دارد، به خبرگزاری رویترز گفتند: اطلاعات در مورد حملات افراد مسلح افراطی در عراق روشن است، اما برای کامل شدن اطلاعات در مورد تهدیدات این گروه، به چند هفته زمان نیاز است.

مقامات آمریکائی تاکید کردند که حملات هوائی آمریکا به مواضع داعش قریب الوقوع نخواهد بود.

این مقامات که رویترز نامی از آنها نبرده است، افزودند:کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعداد عناصر داعش در عراق و اهداف و ذخایر تسلیحاتی آنها زمان بر است. البته ذخایر تسلیحاتی داعش با حمله افراد مسلح "سیاه پوش" به زرادخانه های تسلیحاتی عراق در هفته های گذشته بطور محسوسی افزایش یافته است.

چند روز پیش مقامات سوری و عراقی تایید کردند که هواپیماهای جنگنده ارتش سوریه شهر "القائم" واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق را بمباران کردند. نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت: این حمله در داخل خاک سوریه بوده و همکاری مستقیمی در این زمینه بین دو کشور انجام نشده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: دلایلی که ثابت کند هواپیماهای سوریه داعش را در داخل خاک عراق هدف قرار داده اند، وجود ندارد.

ارتش آمریکا کمک به عراق برای مبارزه با داعش را مشروط به تشکیل دولت جدید عراق بدون حضور نوری مالکی نخست وزیر این کشور کرده است. این درحالی است که فهرست المالکی بیشترین تعداد کرسی های مجلس عراق را از آن خود کرده است و حق دارد که وی را نامزد تصدی دوباره پست نخست وزیری کند. فهرست مالکی بر معرفی دوباره وی برای تصدی این پست تاکید دارد. 

مقامات عراقی این اقدام دولت آمریکا را نقض توافقنامه امنیتی امضا شده بین بغداد و واشنگتن دانسته اند. ائتلاف دولت قانون به ریاست مالکی تاکید کرده است که عراقی ها هرگز بنده آمریکا نخواهند بود و این کشور حق ندارد در امور داخلی سیاسی عراق دخالت کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها