عملیات موفق ارتش سوریه در حومه قلمون + ویدئو

شنبه 28 تير 1393 - 11:51

ارتش سوریه با حمله به مواضع تروریست ها، ده ها تن از افراد مسلح را در مناطق مختلف این کشور به هلاکت رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه با حمله به عناصر مسلح تروریست در منطقه "جرود قاره" در حومه "قلمون" واقع در استان "ریف دمشق"، ده ها تن از آنها را به هلاکت رساند.

ارتش سوریه همچنین در عملیاتی در منطقه "مورک" در حومه شمالی شهر "حماه"، گروهی از تروریستها را که در این منطقه پنهان شده بودند، هدف قرار داد و همه آنها را به هلاکت رساند. "طارق عبدالله السلام" سرکرده گروه موسوم به "لشکر شهدای حیش" یکی از تروریست های سرشناس این منطقه بود که در این عملیات ارتش به هلاکت رسید.

از سوی دیگر پایگاه های خبری وابسته به عناصر مسلح تروریست، از وخامت اوضاع این گروه ها خبر می دهند و می گویند عناصر مستقر در حومه شمالی حماه به دلیل پیشروی مداوم ارتش بارها درخواست کمک و پشتیبانی کرده اند.

عملیات ارتش سوریه در شهر مورک، مقدمه ای برای حرکت به سمت حومه ادلب، برای پشتیبانی از واحدهای نظامی مستقر در این منطقه است.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه در منطقه جرود قاره با عناصر گروه موسوم به "جبهه النصره" درگیر شد. سخنگوی رسمی این گروه تروریستی در جریان این نبرد به همراه گروهی دیگر در القلمون از پای درآمدند. گفته می شود عناصر مسلح زخمی های خود را به لبنان منتقل کرده اند.

ارتش سوریه همچنین تا مناطق مرزی لبنان نزدیک به شهر عرسال، پیشروی کرده است.

"یحیی سلیمان" کارشناس نظامی سوریه، به شبکه العالم گفت: از منطقه "الفلیطه" و "راس النبع" و مناطق اطراف آن گرفته تا منطقه الزبدانی، عناصر مسلح در تلاش برای پنهان شدن هستند. اما تلاش آن ها بی فایده است، زیرا نیروی هوایی ارتش سوریه به همراه دیگر واحدهای نظامی، عناصر مسلح را از هوا و زمین هدف قرار می دهند.

در منطقه "جوبر" در ریف دمشق نیز ارتش سوریه، ده ها تن از تروریستها را به هلاکت رساند. عملیات نیروهای ارتش در "غوطه" شرقی ادامه دارد. واحدهایی از ارتش سوریه همچنین عناصر مسلح را در "کفر بطنا"، "جسرین" و "وادی عین ترما" هدف قرار دادند؛ که در این حملات، شماری از تروریستها از پای در آمدند.

07-52-19
 

پربیننده ترین خبرها