حمایت جمعیت اهل تسنن و اوقاف شیعیان از مسیحیان موصل

حمایت جمعیت اهل تسنن و اوقاف شیعیان از مسیحیان موصل
دوشنبه 30 تير 1393 - 12:39

اداره اوقاف شیعیان و جمعیت علمای اهل تسنن عراق اقدامات گروه تروریستی داعش علیه مسیحیان موصل را محکوم کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "علی الخطیب" نایب رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق در گفت وگو با شبکه "سومریه نیوز" اظهار داشت: عراق در معرض حمله‌ای وحشیانه به سرکردگی گروهی عقب مانده و راهزن قرار داد، که در جریان آن هزاران نفر از همه اقشار عراق جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: رفتار کنونی علیه مسیحیان غیرانسانی و وحشیانه است و ارتباطی با اسلام ندارد.
الخطیب، روابط بین مسیحیان و مسلمانان را به قدمت ادیان دانست و به همیاری و نزدیکی بین آنها از زمان صدر اسلام اشاره کرد و گفت: اقدامات عناصر داعش در ریختن خون افراد بی گناه و کوچاندن مسیحیان مغایر ادیان آسمانی است.
الخطیب بر ضرورت همکاری همگان برای یاری رساندن به مسیحیان و برگزاری تظاهرات برای همبستگی با آنها و اهمیت برملا کردن فساد عناصر داعش تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت محکومیت جهانی این اقدامات گروهک داعش، از مسیحیان نیز خواست تا از خود و میهن خویش دفاع کنند.
رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق نیز به  کشته شدن ۲۸ نفر از طایفه ایزیدی و کوچاندن شهروندان مسیحی از شهر موصل اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف، گروههای تندرو با نقاب اسلام شهروندان مسیحی شهر موصل را مجبور به کوچ اجباری کردند؛ مسیحیانی که از هزاران سال پیش در این شهر زندگی می کرده‌اند و اعمال محدودیت علیه آنها تاکنون وجود نداشته است.
الخطیب تصریح کرد: گروهک‌های تروریستی 28 نفر از طایفه ایزدی را کشته و سه هزار شهروند مسیحی را فقط با لباس هایی که به تنش داشتند، از شهر موصل کوچ داده، و دارایی ها و اموال آنها را به یغما برده اند.
خالد الملا از علمای دینی خصوصا علمای اهل سنت درخواست که مسؤولیت خود را برای  رساندن پیام واقعی اسلام ایفا کنند.
وی همچنین خواستار از اتحادیه اروپا و جامعه بین المللی و نهادهای جهانی خواست تا برای خط بطلان کشیدن بر ادعاهای گروه جنایتکار داعش، به طور جدی وارد عمل شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها