مهلت داعش به ایزدی ها امروز پایان می‌یابد

مهلت داعش به ایزدی ها امروز پایان می‌یابد
يکشنبه 19 مرداد 1393 - 11:41

یک فعال حقوقی از اقلیت ایزدی های سنجار می گوید، مهلتی که داعش به ایزدی‌ها برای گرویدن به اسلام داده است، امروز پایان می‌یابد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در پی حملات داعش به منطقه محل سکونت ایزدی ها در سنجار (شمال عراق) بیش از 300 خانواده از ایزدیان که بیش از 4 هزار نفر هستند، در 3 روستا محاصره و تهدید به قتل شده اند.

بسیاری دیگر نیز در کوهستان های سنجار آواره اند. گروه تروریستی داعش تهدید کرده در صورتی که اقلیت ایزدی به اسلام نگراید، صدها تن از آنها را خواهد کشت.

علی سنجاری، فعال فرقه ایزدیه می گوید: مهلتی که داعش به ایزدی ها داده امروز یکشنبه پایان می پذیرد و عناصر داعش، پیشنهاد پیروان ایزدی را برای ترک خانه های خود و خارج شدن از منطقه رد کرده اند.

پیش از این نیز بعد از حمله تروریست ها به شمال عراق دهها هزار تن از ایزدیان و مسیحیان برای زنده ماندن از این مناطق فرار کردند.

در این حال، سراسقف کلدانی های عراق و جهان، هدف قرار دادن اقلیت های دینی در این کشور را محکوم کرد.

" لویس رافائل ساکوی اول" اسقف کلدانی های عراق در کنفرانس مطبوعاتی که بعد از دیدار با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در نجف برگزار کرد، تسریع در انتخاب نخست وزیر و در پیش گرفتن راه حل سیاسی برای تشکیل یک دولت قدرتمند را خواستار شد.

وی آواره کردن مسیحیان موصل و نقض حقوق آنها را رفتارهای منحرفانه ای دانست که ربطی به اسلام ندارد و صرفا سیاسی است.

اسقف لوئيس رافائل

العالم

اقلیت های دینی و قومی در عراق هدف حملات روزافزون داعش هستند. تروریستهای داعش پس از اشغال موصل مسیحیان این شهر و مناطق اطراف آن را تهدید کردند که بین مرگ و یا گرویدن به اسلام و یا ترک محل سکونت خود با دست خالی، و یا پرداخت جزیه، یکی را انتخاب کنند.

حملات داعش باعث شده است که هزاران مسیحی و ایزدی از خانه های خود آواره شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها