درخواست روحانی شیعه لبنانی از شاه عربستان

درخواست روحانی شیعه لبنانی از شاه عربستان
يکشنبه 19 مرداد 1393 - 19:26

شیخ "عبدالامیر قبلان" نائب رئیس شورای عالی مسلمانان لبنان با ارسال نامه ای به ملک عبدالله پادشاه عربستان از وی خواست شیخ "نمر باقر النمر" عالم سرشناس شیعه این کشور را آزاد کند.

محمد غریب خبرنگار شبکه العالم در بیروت گزارش داد: شیخ قبلان در این نامه تأکید کرد: در مرحله حساس کنونی که شاهد فتنه ها و توطئه های فراوان علیه امت اسلامی و وحدت ملت های مسلمان هستیم، صدور عفو برای این عالم شیعه، به انتشار تسامح، محبت، همکاری و تعامل میان مسلمانان با هدف حل مشکلات براساس مشورت و گفتگو، کمک می کند.

در حالی که قرار است، شیخ نمر باقر النمر عالم عربستانی روز سه شنبه در دادگاه جده حضور یابد، فراخوان های مردمی برای برگزاری تظاهرات در دفاع از ایشان منتشر شده است.

دادگاه در اواخر ماه ژوئن پس از بررسی دادخواست دادستان، ختم محاکمه این عالم را اعلام کرد.

دادستان عربستان خواستار صدور حکم اعدام برای شیخ نمر شده است که این امر با واکنش شدید در داخل و خارج از این کشور مواجه شده است.

شیخ نمر باقر النمر شخصیت دینی و سیاسی عربستانی است که به فعالیت های مسالمت جویانه و دفاع از مظلومان و محرومان شناخته شده است.

شيخ عبد الأمير قبلان نائب رئيس مجلس اعلاي شيعه لبنان

العالم

دو سال پیش نیروهای امنیتی عربستان، در هشتم ژوئیه 2012، پس از تعقیب شیخ نمر و شلیک به سوی وی، اقدام به ربودن ایشان کردند. شیخ نمر پس از آن به بیمارستان نظامی ظهران و سپس به بیمارستان نیروهای امنیتی ریاض منتقل شد و در حال حاضر در زندان حائر در ریاض مستقر شده است.

در ماه مارس 2013 دادگاه عربستان، محاکمه شیخ النمر را بدون اطلاع بستگانش آغاز کرد و دادستان با انتساب اتهامات بی اساس به شیخ نمر، خواستار صدور حکم اعدام به اتهام محاربه شد.

پربیننده ترین خبرها