همراهی دوربین العالم با نیروهای ارتش عراق درتکریت

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 10:00

ارتش عراق با به هلاکت رساندن ده ها تروریست داعش، کنترل مناطق وسیعی از شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین را به دست گرفت.

"محمد الربیعی" خبرنگار شبکه العالم از استان صلاح الدین گزارش داد: دستاوردهای اخیر ارتش عراق در آزادسازی مناطق وسیعی از تکریت - مرکز استان صلاح الدین - باعث حمله داعش به واحدهایی از ارتش شد، اما این حمله به  شکست تروریست ها منجر شد. همچنین حمله دیگری به پالایشگاه بیجی در غرب کشور صورت گرفت که در این حمله نیز دهها نفر از افراد مسلح داعش به هلاکت رسیدند.

یکی از نظامیان ارتش عراق به خبرنگار العالم گفت: پیروزی های ارتش عراق در برابر داعش بی نظیر است؛ در حمله اخیر افراد مسلح داعش شبانه فرار می کردند و نمی توانستند با ارتش عراق رو در رو شوند.

پس از اینکه ارتش عراق زمام امور را در اختیار گرفت، تا حد زیادی از شدت درگیری ها کاسته شده است، به ویژه پس از اینکه افراد مسلح اطمینان حاصل کردند که نمی توانند با نیروهای عراقی مقابله کنند.

خبرنگار العالم، افزود: ارتش عراق براساس اطلاعاتی که به دست آورده است، مخفیگاههای داعش را با موشک هدف قرار می دهد.حمله موشکی یکی از شیوه هایی است که ارتش عراق در جنگ با گروههای مسلح از آن استفاده می کند.

یکی دیگر از نظامیان ارتش عراق اظهار داشت: ارتش عراق جنگ با تکفیری های گمراه را که خیر هیچ بشری را نمی خواهند، آغاز کرده است. وی تاکید کرد گروههای تروریستی در این سرزمین نابود خواهند شد.

پیشروی نیروهای نظامی و تامین امنیت اکثر راههای منتهی به سامراء بر عبور و مرور شهروندان تاثیر مثبت گذاشته است.

یک نظامی عراقی به خبرنگار العالم می گوید: هم اکنون در جاده سامرا هستیم و این جاده امن است. نظامیان از روحیه بسیار بالایی برخوردارند و تحرکات عناصر داعش را در همه جا زیر نظر دارند.

از سوی دیگر ارتش عراق آزادسازی منطقه "جرف الصخر" در شمال استان بابل را پس از درگیری شدید با افراد مسلح داعش اعلام کرد. در این درگیری دهها نفر از افراد مسلح داعش کشته یا زخمی شدند.

خبرنگار العالم تاکید کرد: روز گذشته نیروهای پیشمرگه کرد با پشتیبانی هوایی، کنترل سد موصل را بعد از شکست افراد مسلح به دست گرفتند.

 

 

 

پربیننده ترین خبرها