بخش خصوصی برای بازسازی غزه به کمک دولت شتافت

بخش خصوصی برای بازسازی غزه به کمک دولت شتافت
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 13:26

450 مرکز صنعتی باریکه غزه در حملات صهیونیست ها به طور کلی تخریب و بیش از 500 کارگاه و تاسیسات دیگر دچار خسارت شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی الحایک" رئیس اتحادیه صنایع فلسطین در غزه گفت: این مراکز ستون فقرات اقتصاد فلسطین بود و هزارن کارگر اهل غزه در این کارگاه ها، کارخانه ها و مراکز صنعتی مشغول به کار بودند.

وی خواستار از سرگیری هرچه زودتر فعالیت صنایع شد و پیشنهاد داد که منطقه صنعتی امنی به دور از مناطق مرزی در غزه ساخته شود.

روز یکشنبه شورای هماهنگی بخش خصوصی غزه، نشستی را با معاون نخست وزیر، "محمد الحساینه " وزیرمشاغل فلسطین برای بررسی نقش بخش خصوصی در بازسازی غزه برگزار کرد. "محمد مصطفی عبر" وزیر اقتصاد دولت وفاق نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کرد.

نمایندگان بخش خصوصی در این نشست مهم ترین مساله را اسکان آوارگان و بازسازی مناطق مسکونی عنوان کردند. نمایندگان بخش خصوصی همچنین اعلام کردند که علاوه بر مراکز صنعتی و کارگاهی، بخش زیادی از زمین های زراعی به ویژه در مناطق شرقی غزه ویران شده است.

حل مشکلات انرژی، برق و اجرایی شدن دستور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای در نظر گرفتن غزه به عنوان منطقه ای بحران زده از دیگر خواسته های اساسی بخش خصوصی غزه بود. بر اساس دستور محمود عباس، مالیات بر واردات و مواد مصرفی درغزه لغو خواهد شد.

محمد مصطفی وزیر اقتصاد دولت فلسطین با مشارکت بخش خصوصی در تمامی کمیته های بازسازی غزه موافقت کرد.

وی وعده داد برای حل مشکلات و بازسازی سریع غزه همه تلاش خود را صرف خواهد کرد. وی همچنین پایداری مردم غزه در مقابل دشمن صهیونیست را مورد تقدیر قرار داد.

پربیننده ترین خبرها