نوری مالکی باید مجازات شود !

نوری مالکی باید مجازات شود !
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 15:27

جمعیت موسوم به "هیأت علمای مسلمان" به ریاست "حارث الضاری" مفتی فتنه‌گر عراقی با درخواست برای مجازات "نوری مالکی" از گروه‌های مسلح در این کشور حمایت کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این جمعیت حامی گروه های تروریستی در عراق که مقر آن در اردن قرار دارد؛ از حیدر العبادی که مامور تشکیل کابینه جدید این کشور شده است، درخواست کرد نوری المالکی را به اتهام «جنایات جنگی و قتل عام» مجازات کند.
این جمعیت در این بیانیه خود ادعا کرده که مالکی «بتی» است که با موافقت آمریکا و ایران، زیر فشار «انقلاب» از فرآیند سیاسی سقوط کرده است.
منظور این جمعیت در این بیانیه از انقلابیون، گروه‌های مسلحی است که پس از یورش داعش و بعثی‌ها با آنان هم پیمان شده‌اند.
این جمعیت به «انقلابیون» درباره ایجاد ائتلاف بین المللی جدید علیه آن ها «به بهانه های گوناگون» هشدار داد.


در این بیانیه آمده است: "اگر حیدر العبادی قصد دارد صفحه ظلم را پشت سربگذارد و دوره جدیدی را در عراق آغاز کند باید ابتدا از ظلم به مظلومان بکاهد، و جنایت دولت علیه استان های انقلابی و دیگر مناطق را متوقف کند و از ریختن بشکه های انفجاری بر سر غیرنظامیان در فلوجه، الکرمه، الحویجه و دیگر مناطق جلوگیری کند، و هدف قراردادن شهرها را با توپخانه سنگین و هواپیماهای جنگی متوقف کند."
این بیانیه همچنین از حیدر العبادی خواست "زندانیان را آزاد کند و از فعالیت شبه نظامیانی که اقدام به قتل و کوچاندن برخی طایفه ها می کنند، جلوگیری کند و همچنین به سیاست کنار گذاشتن و به حاشیه راندن فرزندان عراق پایان دهد، و هر کسی را که مرتکب قتل و کوچاندن و جنایت در حق ملت عراق شده است، محاکمه کند".
این بیانیه خطاب به سیاستمداران سنی عراق گفت: "شما چه کار می کنید؟ ما شما را از اشتباهاتی برحذر می داریم که به حقوق و آینده ملت آسیب وارد می کند، همان کاری که بسیاری از شما با دولت سابق و قبل از آن انجام دادند و شما را از تنها گذاشتن انقلاب یا تحریک علیه آن یا دست داشتن در مبارزه با آن برحذر می داریم."

الضاری و دیگر اعضای هیأت علمای مسلمان، از سال 2006  از سوی نهادهای امنیتی عراقی به اتهام ارتکاب جنایت و اقدامات تروریستی تحت تعقیب هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها