حرکت گسترده یمنی‌ها پس از فراخوان رهبر انصارالله + فیلم

سه شنبه 28 مرداد 1393 - 15:11

در پی فراخوان رهبر جنبش انصارالله یمن، تظاهرات گسترده ای در صنعا و دیگر استان های این کشور در اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت برگزار شد.

"علی الذهب" خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد؛ در این تظاهرات ده ها هزار نفر از مردم به درخواست "عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله به خیابان ها ریختند و بر لزوم تداوم فعالیت های مسالمت آمیز خود تا انحلال دولت تأکید کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی با مضمون لزوم کاستن قیمت سوخت و عزل محمد باسندوه نخست وزیر یمن سر دادند.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: ما خواستار انحلال دولت هستیم، زیرا از دولت بجز بدبختی و افزایش قیمت ها ندیده ایم .

یک معترض دیگر اظهار داشت: ما برای سرنگون کردن دولت ناکارآمد به خیابان ها آمده ایم.

نارضایتی مردم یمن از سیاست های دولت، روز به روز افزایش می یابد؛ سیاست هایی که باعث شد جنبش انصارالله مردم را برای اعلام مخالفت با این سیاست های ناکارآمد به تظاهرات و تحصن در تعدادی از شهرهای این کشور فرابخواند.  

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات تأکید کرد: ما فعالیت های مسالمت آمیز خود را افزایش خواهیم داد و اگر دولت به مطالبات مردم توجه نکند، در برابر همه وزارتخانه ها تحصن خواهیم کرد تا دولت فاسد را منحل کنیم .

معترضان دولت را به ناکامی در رفع مشکلات امنیتی و اقتصادی متهم می کنند و خواستار پایبندی دولت به مصوبات مذاکرات ملی و تشکیل دولتی شایسته و فراگیر هستند.

 

MKH-19-07:45

پربیننده ترین خبرها