"گروه‌های مسلح در عراق باید تحت‌نظر دولت باشند"

دوشنبه 3 شهريور 1393 - 23:23

العالم - "حیدر العبادی" مأمور تشکیل کابینه جدید عراق تاکید کرد که هیچ گروه مسلحی خارج از چارچوب دولت عراق نباید تشکیل شود و هر تلاشی برای پشتیبانی از دولت باید تحت نظارت نیروهای مسلح این کشور صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، العبادی روز دوشنبه در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از مامور شدن به تشکیل کابینه جدید عراق تاکید کرد: در اختیار داشتن اسلحه باید در انحصار دولت باشد و هیچ گروه مسلحی خارج از نیروهای رسمی اعم از شبه نظامیان، عشایر یا بسیج مردمی پذیرفته نیست.

وی افزود: ما نه تنها از بسیج نیروهای مردمی استقبال می کنیم بلکه مقابله با تروریسم مبتنی بر تلاش مردمی عشایر و سایر هموطنان است که با فدا کردن جان و مال خود در برابر آن ایستادگی می کنند.

العبادی در ادامه گفت: اما بر اساس روشنگری های مراجع دینی، بسیج باید تحت نظر دولت باشد تا تروریست ها از شکاف های امنیتی نتوانند استفاده کنند و حوادث ناگواری مانند حادثه مسجد مصعب بن عمیر و کشتار نمازگزاران بی گناه بار دیگر تکرار نشود.

نخست وزیر مکلف عراق تاکید کرد: این موضوع از جمله مسائلی است که باید در برابر آن موضع واحدی اتخاذ کنیم از این رو از گروههای سیاسی می خواهم که در مقابله با تروریسم با هم متحد شوند تا قربانی توطئه تروریست هایی که می خواهند بین ما فاصله ایجاد کنند، نشویم.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها