حالوتس: اسرائیل، جایگزینی برای گزینه نظامی ندارد

حالوتس: اسرائیل، جایگزینی برای گزینه نظامی ندارد
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 23:35

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به نداشتن راه حل جایگزین برای گزینه نظامی، تلویحا به ناتوانی از شکست دادن مقاومت فلسطین از طریق حمله نظامی اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دان حالوتس" در گفت وگو با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: در حال حاضر، باید جنگ را ادامه بدهیم تا پس از آن هدفمان را مشخص کنیم که چه می خواهیم.

وی افزود: مهم ترین مشکل ما این است که هیچ راهبردی برای پیشنهادِ راه حل های جایگزین برای گزینه نظامی نداریم و مشکل این است که اگر گزینه نظامی را تا ابد هم ادامه دهیم، باز هم نخواهیم توانست مساله حماس را در غزه حل و فصل کنیم.

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی سپس در اعترافی تلخ تصریح کرد: ایدئولوژی را نمی توان با قدرت نظامی شکست داد برای همین باید از طریق سیاسی اقدام کرد به این ترتیب عقلای ما باید دست از واکنش های روزانه بردارند و چاره ای بیندیشند.

حالوتس در ادامه گفت: ما هر روز تحولات اوضاع را بررسی می کنیم و واکنشی مناسب در نظر می گیریم، واکنشی که فراتر از واکنشِ دیروز باشد، اما واقعیت این است که ما باید به دنبال واکنشی مناسب ِ فردا باشیم و برای این کار باید ببینیم که چه می خواهیم و تا وقتی این مساله را مشخص نکنیم، به جایی نمی رسیم.

صلاح صلاح کارشناس امور رژیم صهیونیستی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه العالم گفت: شکست رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه باعث شد که مسئولان سیاسی این رژیم در پی راه حل های سیاسی برای خروج آبرومندانه از جنگ باشند. همین مساله سبب دخالت طرف های سومی نظیر انگلیس، فرانسه و آلمان شد و حتی کار به ارائه طرح هایی از سوی سازمان ملل و همچنین طرح هایی از سوی مصر و اتحادیه عرب کشید.

وی افزود: این مساله نشانه سردرگمی رژیم صهیونیستی و ناتوانی حاصل پس از ناکامی در دستیابی به اهداف تعیین شده است. اکنون رژیم صهیونیستی با علم به این که نتوانسته است دستاوردی از این جنگ داشته باشد، در تلاش برای ادامه جنگ جهت تراشیدن دستاوردی قابل استناد است.

پربیننده ترین خبرها