پیشمرگه منطقه ای مهم در نینوا راازداعش پس گرفت

پیشمرگه منطقه ای مهم در نینوا راازداعش پس گرفت
پنج‌شنبه 6 شهريور 1393 - 14:50

العالم - خبرنگار العالم در عراق گزارش کرد که نیروهای پیشمرگه کُرد محوری در منطقه خارز در استان نینوا را از تروریست های داعش پس گرفت و در حال آماده شدن برای عملیات پاکسازی نهایی این منطقه از تروریست هاست.

بنابر این گزارش، نیروهای پیشمرگه تا سه کیلومتری تروریست های داعش در محور خازر در استان نینوا پیش رفته و موفق شده اند پس از عقب راندن داعشی ها، کنترل این منطقه را به دست بگیرند.

فرماندهان پیشمرگه نیز بر ادامه جنگ و بازپس گیری و آزادسازی تمامی اراضی عراق از تروریست ها تاکید دارند.

روژ نوری شاویس، معاون نخست وزیر عراق، روز پنجشنبه در گفت و گو با العالم خاطرنشان کرد، در مرحله اول توانستیم جلوی پیشرفت تروریست ها را بگیریم و بعد هم جبهه خود را تثبیت کنیم و سپس نیروهای پیشمرگه دست به ضد حمله زدند و مناطق متعددی را بازپس گرفتند.

وی افزود: در زمان حاضر نیروهای پیشمرگه در این جبهه در حالت ثبات و استقرار قرار دارند و برای انجام یک عملیات دیگر آماده می شوند.

فرماندهان پیشمرگه منتظرند که هر چه زودتر به سلاح سنگین مجهز شوند تا بتوانند با تروریست های داعش که اسلحه مدرن و پیشرفته در اختیار دارند، مقابله کنند.

شاویس در همین ارتباط گفت: اسلحه پیشمرگه قدیمی و متعلق به زمان صدام حسین ، دیکتاتور معدوم عراق، است و دست کم مربوط به  20 سال پیش است در حالی که هر سلاحی عمر معینی دارد از این رو نیروهای ما به اسلحه ای که توان رویارویی با سلاح تروریست ها را داشته باشد نیاز دارند.

فرماندهان پیشمرگه تاکید دارند که نیروهایشان با حمایت و کمک نظامی از دولت مرکزی خواهند توانست به حضور و نفوذ خود در این منطقه کوهستانی بیفزایند.

سیطره پیشمرگه بر این منطقه به دلیل نزدیکی به استان اربیل مرکز کردستان عراق، مساله ای بسیار مهم و دستاوردی راهبردی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها