شمار آوارگان سوری از مرز 3 میلیون گذشت

شمار آوارگان سوری از مرز 3 میلیون گذشت
جمعه 7 شهريور 1393 - 15:25

کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، روز جمعه اعلام کرد: شمار آوارگان سوری که به علت جنگ داخلی مجبور به ترک این کشور شده اند، از مرز سه میلیون نفر گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این نهاد بین المللی افزود: این آمار صدها هزار نفر از شهروندان سوری را که از کشورشان گریخته و در لیست پناهجویان این سازمان ثبت نشده را دربرنمی گیرد.

بیشتر این آوارگان در کشورهای ترکیه، لبنان، اردن و عراق در کمپ‌های آوارگان زندگی می‌کنند.

کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنگ داخلی در سوریه که از سال 2011 آغاز شده، باعث شده است تا از هر 8 نفر سوری، 1 نفر خانه‌اش را ترک کند و در کشورهای همسایه آواره شود.

به گفته این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تعداد آوارگان سوری در اردن یک میلیون و 114 هزار نفر، در ترکیه 815 هزار نفر و در اردن 608 هزار نفر است. شماری نیز در کشورهای دیگری به سر می‌برند.

براساس آمارهای غیررسمی چند میلیون سوری دیگر در داخل کشور خود آواره هستند و به دلیل تخریب خانه هایشان یا درامان ماندن از درگیری ها و خشونت ها به مناطق دیگر کشورشان فرار کرده اند.
سوریه از سه سال پیش تاکنون با بحران گسترده ای روبه رو است. این کشور شاهد جنگ داخلی میان نیروهای ارتش،‌ مخالفان مسلح و افراط گرایان اسلامی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها