چرا نقض حقوق بشر در بحرین متوقف نمی‌شود؟

شنبه 24 خرداد 1393 - 22:07

ژنو، (العالم)- سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر، در حالی جامعه بین الملل را به اجرای توصیه‌های بیست و ششمین نشست شورای حقوق بشر ژنو در بحرین دعوت کردند که کمیته حقیقت‌یاب، به افزایش موارد نقض حقوق بشر در این کشور اذعان کرده است.

"محمد صفا" رییس مرکز توانبخشی قربانیان تروریسم "الخیام" در گفت وگوی روز شنبه با شبکه خبری العالم، با اعلام همبستگی با قربانیان نقض حقوق بشر در بحرین، نادیده گرفته شدن و نقض آشکار حقوق بشر در این کشور را محکوم کرد.

وی گفت: افزایش تعداد قربانیان و شیوه های وحشیانه شکنجه، لغو تابعیت شهروندان بحرینی، بازداشت کودکان و تبعید روحانیان، دیگر در این کشور قابل تحمل نیست.

صفا روند نقض حقوق بشر در بحرین را خطرناک توصیف کرد و از جامعه بین الملل خواست برای پایان دادن به مصائب و مشکلات شهروندان بحرینی که کودکان هم در امان نیستند، وارد میدان شود.

"باقر درویش" مسوول اطلاع رسانی انجمن حقوق بشر بحرین به العالم گفت: هنوز اراده بین المللی برای توقف نقض حقوق بشر در بحرین شکل نگرفته و این درحالی است که در سازمان ملل، منامه مقام سوم را در زمنیه تعداد شکایات مربوط به نقض حقوق بشر و مسایلی از این دست، دارد.

سازمان صلح حقوق بشر نیز از دیگر سازمان هایی است که جامعه بین الملل را به دخالت فوری برای بررسی و برطرف کردن  مشکل شهروندان بحرینی که به ناحق تابعیت آنها لغو شده است، دعوت کرد.
"محمد التاجر" هماهنگ کننده مرکز دیده بان حقوق بشر بحرین هم در گفت و گو با العالم خاطرنشان کرد که جامعه بین الملل باید در زمینه دعوت از دولت بحرین برای پایان دادن به نقض حقوق بشر صداقت داشته باشد.

"مجید المشعل" رییس شورای اسلامی العلمائی بحرین نیز از ارایه نامه مربوط به ظلم وستم فرقه ای در بحرین به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، خبر داد و گفت: 38 مسجد از مساجد ثبت شده در اوقاف جعفریه بحرین تخریب و به قبور و مقام صالحان و اولیا در بحرین تعرض شده است.

"مایکل باین" عضو سازمان حقوقی آمریکایی نیز با اشاره به نقش عربستان در حمایت از سیاست سرکوب گری رژیم بحرین، تاکید کرد جرایمی که رژیم آل خلیفه مرتکب می شود، مستند و مستلزم تحرک قاطع بین المللی است.

این درخواست ها، در حقیقت محکی است برای جامعه بین الملل در برابر نقض روز افزون حقوق بشر در بحرین و تا درعمل برای توقف آن تلاش کند.
MKH-14-17:45

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها