ضرب وجرح بانوی فعال بحرینی هنگام بازداشت

ضرب وجرح بانوی فعال بحرینی هنگام بازداشت
سه شنبه 18 شهريور 1393 - 11:39

وکیل "مریم الخواجه" دخترعبدالهادی الخواجه از فعالان حقوق بشر بحرینی، وزارت کشور را به تعرض به موکلش و مصدوم کردن او از ناحیه دست راست متهم کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منامه پست، "محمّد الجشي" وکیل مریم الخواجه در شکایتی به دادستانی کل بحرین؛ زنان پلیس فرودگاه بین المللی بحرین را به تعرض به موکلش و مجروح کردن وی از ناحیه دست راست بر اساس گزارش های پزشکی متهم کرد.
"مریم الخواجه" دخترعبدالهادی الخواجه، چهارشنبه شب (12 شهریور ماه) هنگام ورود به فرودگاه بحرین بازداشت شد. وی مسؤول یک مرکز حقوقی است که در بیروت و کپنهاگ دفتر دارد.
دادگاه کیفری بحرین روز شنبه (15شهریور ماه) مدت حبس "مریم الخواجه" فعال حقوق بشر را به مدت 10 روز به اتهام توهین به افسر پلیس زن در فرودگاه بحرین تمدید کرد، این درحالی است که مریم الخواجه این اتهام را رد کرده است.
وکیل مریم الخواجه آزادی وی را به عنوان یک شهروند بحرینی که وجودش در خارج از زندان، خطری برای جامعه به حساب نمی آید، خواستار شد، به ویژه این که وی رییس یک سازمان حقوقی بین المللی است.
مسوولان امنیتی بحرین مریم الخواجه را که از دانمارک برای اطمینان از وضعیت سلامت پدرش به بحرین آمده بود، در فرودگاه بین المللی بحرین بازداشت کردند.
"عبدالهادي الخواجه" پدر مریم الخواجه که دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه وی را به اتهام توطئه و تحریک مردم برای تظاهرات علیه رژیم حاکم در ماه مارس 2011، به حبس ابد محکوم کرد، از روز 25 اوت 2014 در اعتراض به بازداشت غیر قانونی اش  توسط مسوولان رژیم آل خلیفه اعتصاب غذا کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها