بزرگترین سفارت عربستان در قاهره افتتاح شد + عکس

بزرگترین سفارت عربستان در قاهره افتتاح شد  + عکس
سه شنبه 18 شهريور 1393 - 12:14

عربستان سعودی به هدف تقویت روابط دوجانبه خود با مصر، مجتمع جدید سفارت خود را در قاهره که در نوع خود بزرگترین سفارت این کشور در خارج می‌باشد، افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "سعود فیصل" وزیر خارجه عربستان دیروز (دوشنبه) با حضور سفیر این کشور در مصر ساختمان جدید سفارت عربستان در قاهره را افتتاح کرد.
سعود الفیصل در این مراسم گفت: مجتمع سفارت عربستان علاوه بر استقرار کلیه بخش های سفارت خانه در آن، دربرگیرنده کلیه دفاتر نهادهای عربستانی در مصر است که این امر زمینه تسهیل ارتباط شهروندان عربستانی با سفارتخانه کشورشان و همچنین تعامل شهروندان مصری با نهادها و دستگاههای اداری عربستان را فراهم می سازد و باعث تسهیل در انجام وظایف کارکنان سفارتخانه نیز خواهد شد.
خالد بن سعود، معاون وزیر امور خارجه عربستان نیز در این مراسم گفت: ساختمان جدید سفارت عربستان در قاهره در فضایی به مساحت 40 هزار متر مربع و با هزینه 2100 دلار برای به ازای هر متر مربع، بنا شده و در آن از جدیدترین تکنولوژی و تجهیزات استفاده شده است.
در این مراسم که در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد، "سامح شکری" وزیر امور خارجه مصر و تعدادی از وزرای امور خارجه کشورهای عربی نیز حضور داشتند.
"احمد عبدالعزیز قطان" سفیر عربستان در قاهره پس از مراسم افتتاح ساختمان سفارت عربستان گفت: "من پیام وفاداری مردم مصر را به ملک عبدالله (پادشاه عربستان) خواهم رساند."
پیشتر پادشاه عربستان در دیدار کوتاهی با "عبدالفتاح سیسی" رئیس‌جمهوری مصر در هواپیمای شخصی خود در فرودگاه قاهره، بر افزایش روابط دوجانبه میان مصر و عربستان تاکید کرده بود.
از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور اخوانی مصر، و پیروزی "عبدالفتاح سیسی" در انتخابات ریاست جمهوری، روابط عربستان و مصر بیش از پیش گستردش یافته است و مقامات عربستانی متعهد به ارائه کمک های چند میلیارد دلاری به اقتصاد در حال رکود مصر شده اند.

عربستان، همچنین  با سوء استفاده از نیاز مالی مصر، به حمایت از گروهها و افراد وابسته به خود در مصر می پردازد. 

پربیننده ترین خبرها