تشییع قربانیان یکشنبه خونین در صنعا + فیلم

شنبه 22 شهريور 1393 - 09:53

مسیرخیابان منتهی به فرودگاه صنعا پایتخت یمن، روز جمعه شاهد تظاهرات گسترده ای در محکومیت کشتار معترضان و حمایت از سرنگونی دولت یمن بود.

خبرنگار شبکه العالم از پایتخت یمن گزارش داد، خیابان منتهی به فرودگاه صنعا شاهد تظاهرات گسترده ای مردمی بود که با سر دادن شعارهایی خواستار سرنگونی دولت بودند و کشتار معترضان مسالمت جوی یکشنبه هفته گذشته را محکوم کردند.

یکشنبه گذشته نیروهای امنیتی یمن به محل تحصن هواداران انصارالله در مقابل ساختمان نخست وزیری حمله کرده و 7 تن را به ضرب گلوله جنگی کشتند و دهها تن را زخمی کردند.

در تظاهرات روز گذشته، معترضان پیکرهای کشته شدگان را تشییع کردند.

معترضان تاکید کردند که اعتراضات مخالفان دولت یمن و فریادهای خشمگینانه آنها متوقف نخواهد شد. تظاهرات روز جمعه در خیابان فرودگاه صنعا، چهارمین تظاهرات از آغاز بحران در این کشور بود و معترضان همچنان بر تداوم اعتراضات تا سرنگونی دولت "باسندوه" نخست وزیر این کشور تاکید کردند.

یکی از معترضان شرکت کننده در این تظاهرات به خبرنگار شبکه العالم گفت: این تظاهرات گسترده ادامه بحران هاست و ما تحت هیچ شرایطی حتی با افزایش شمار قربانیان هم تسلیم نخواهیم شد.

"محمد البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: دولت یمن با ریختن خون افراد بیگناه مشروعیت خود را از دست داده است.

مردم در این تظاهرات تصاویر قربانیانی که در اقدامات سرکوب کننده پلیس در 2 حادثه حمله به خیابان فرودگاه و مقابل شورای وزیران کشته شده بودند را در دست داشتند.

پس از مراسم تشییع، سقف خواسته های مردم مبنی بر ضرورت محاکمه قاتلان نیزافزایش یافت.

یکی از معترضان در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: رژیم فاسدی که با آتش و گلوله بر مردم حکومت می کند، مسئول ریختن خون افراد بی گناه است.

گروههای مردمی حاضر در این تظاهرات پایبندی خود را به ادامه جنبش مردمی و اعلام وفاداری به خون کشته شدگان اعلام کردند. به نظر می رسد فعالیتهای رژیم یمن برای حل سیاسی بحران هنوز نتوانسته در آرام کردن روند اعتراضات  ثمربخش باشد.

"علی الذهب "خبرنگار العالم در صنعا تأکید کرد: کشته شدن معترضان، موجب افزایش پایبندی مردم به تحقق خواسته هایشان و ادامه اعتراضات شده است. اما وضعیت "خیابان شصت" از دیگر خیابانها متفاوت است زیرا طرفداران عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری و رژیم حاکم تظاهراتی در حمایت از دولت و گروه حاکم با شعار "صف بندی برای صلح" برگزار کردند تا گردهمایی حایان دولت ادامه یابد.

این در حالی است که منابع خبری دفترریاست جمهوری از حل قریب الوقوع  بحران خبر می دهند.

با افزایش بهای حامل های سوخت در یمن و افزایش اعتراضات مردمی، گروه انصارالله به رهبری عبدالملک الحوثی، تظاهرات گسترده ای را سازماندهی کرده است. اعتراضات مردمی 3 خواسته دارد؛ کاهش بهای حامل های انرژی، برکناری دولت باسنوده و اجرای تعهدات دولت یمن در گفتگوهای آشتی ملی.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها