شرط جمعیت وفاق بحرین برای شرکت در انتخابات

شرط جمعیت وفاق بحرین برای شرکت در انتخابات
شنبه 22 شهريور 1393 - 13:06

دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد، تا وقتي توافق سياسي و تغییرات جدي صورت نگيرد، كارآمدترين رويكرد، تحريم فراگير و كامل انتخابات است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت جمعیت وفاق، شیخ "علی سلمان" در سخنانی درباره فواید و مضرات مشارکت یا تحریم انتخابات پارلمانی این کشور گفت: ايده هايي قديمي و جديدی وجود دارند كه در سال هاي 2002، 2006 و 2010 مطرح شده بودند و طبيعي است كه در سال 2014 نيز مطرح شوند. ما هر بار اين ايده ها را بررسي كرديم و نظرمان را اعلام کردیم. نتيجه همه بررسي هايي كه در اين سال ها داشته ايم، این است كه جنبه های منفي اين ايده ها بيش از نكات مثبت آنها است. از یک سو رويكرد تحريم سياسي در افكارعمومي و روند سياسي تنش ايجاد مي كند و براي دستيابي به اهدافي جزئي و كم فايده، مساله اي بزرگ آسيب مي بيند.

وی افزود: از سوی دیگر ايدۀ مشاركت در انتخابات در چنین شرایطی، بر پايه ايجاد صدايي مخالف و ناراضی استوار است؛ اما فواید مشارکت محدود است و ارزش اين تنش و اضطراب را در جامعه ندارد؛ به همين دليل تا وقتي توافق سياسي و تغییرات جدي در رویکرد رژیم صورت نگيرد، كارآمدترين رويكرد، تحريم فراگير و كامل انتخابات است. تحریم انتخابات سبب مي شود راه كساني كه در انتخابات مشارکت مي كنند، از مردم، مطالبات مردمي و تغييرخواهي جدا شود و اين افراد جايگاه اجتماعي خود را از دست بدهند. بنا بر این راهكار تحریم، بدون هرگونه تعدي و تعرض به ديگران كارآيي دارد.

مخالفان رژیم آل خلیفه و انقلابیون بحرینی تصمیم دارند در صورتیکه رویکرد این رژیم درباره اداره کشور و نحوه تعامل با مطالبات مردمی تغییری نکند، انتخابات پارلمانی را که در ماه آتی برگزار خواهد شد، تحریم کنند.

شیخ علی سلمان درباره سیاست آل خلیفه در ارائه تابعیت سیاسی به بیگانگان برای تغییر باقت جمعیتی اکثرا شیعه این کشورگفت: درهمه وزارتخانه ها و شرکتهای بزرگ مانند وزارت آموزش و پرورش نیروهای خارجی جذب می کنند و شمار بحرینی های شاغل در این مراکز سال به سال رو کاهش می یابد. این پدیده تنها مختص وزارت آموزش و پرورش نیست و در همه وزراتخانه ها وشرکتهای بزرگی که تحت نظارت دولت هستند، به چشم می خورد.

وی افزود: این سیاست باعث می شود تعداد افراد بیکار دانش آموخته و نیروی کار غیر دانشگاهی سال به سال افزایش یابد؛ دولت اینگونه علیه شهروندان اقدام می کند و با جلوگیری از استخدام آنها، منابع مالی آنها را قطع می کند.

دبیر کل جمعیت وفاق اظهار داشت: رژیم بحرین باید به سیاست های خود و جنگ کثیفی و شرم آوری که علیه مردم آغاز کرده است، پایان دهد و اختلافات سیاسی را به اقداماتی مانند جلوگیری از درمان شهروندان، توقف استخدام بیکاران و قطع رزق و روزی مردم مرتبط نکند.

شیخ سلمان تأکید کرد: با بررسی وضعیت کشورهای مختلف جهان به این نتیجه رسیدم که تنها رژیم بحرین است که با جلوگیری از استخدام شهروندان خود و به کارگیری خارجی ها با مردم کشور خود می جنگد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها