تظاهرات گسترده یمنی ها در صنعا + فیلم

شنبه 22 شهريور 1393 - 17:52

العالم - مردم یمن در ادامه تظاهرات گسترده اعتراض آمیز خود در صنعاء (پایتخت یمن) خواستار برکناری دولت این کشور شدند و قتل معترضان بی دفاع را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار العالم از صنعا، تظاهرات کنندگان همچنین تعدادی از کشته های درگیری های اخیر را که مورد اصابت گلوله نیروهای دولتی قرار گرفته بودند، تشییع کردند.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: مردم یمن پرشورتر از قبل به تظاهرات خود ادامه خواهند داد و در هیچ شرایطی تسلیم نخواهند شد.

شرکت کننده دیگری گفت: دولت کنونی یمن مشروعیت خود را از دست داده، زیرا خون مردم بی گناه را به زمین می ریزد.

تظاهر کنندگان یمنی که تصاویر شهدای انقلاب خود را نیز در دست داشتند، در شعارهای خود خواستار محاکمه و مجازات جنایتکاران شدند.

تظاهرکننده دیگری گفت: ما دولت فاسد یمن را که با توسل به زور و خشونت حکومت می کند، عامل ریخته شدن خون های پاک مردم می دانیم.

اعتراض های مردم یمن با گذشت زمان گسترده تر می شود.

مردم یمن از اوایل شهریور ماه جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل "سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت وگوی ملی" این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصار الله برعهده دارد.

مذاکرات و رایزنی های برگزار شده بین جنبش انصار الله به عنوان نماینده مردم و نهاد ریاست جمهوری یمن در طول هفته های اخیر با وجود طرح برخی پیشنهادها به نتیجه نرسید.

جنبش انصار الله  اواسط شهریور در واکنش به طرح کمیته ریاست جمهوری برای حل اوضاع یمن گفت که این طرح خواسته های مردم را برآورده نمی کند و در واقع دور زدن این خواسته ها است.

کمیته ریاست جمهوری یمن دراین طرح از برکناری دولت فعلی و تشکیل دولت وحدت ملی ظرف یک هفته سخن گفت که چهار پست کلیدی آن از جمله وزیر دفاع و دارایی را شخص رئیس جمهوری انتخاب کند. یکی دیگر از مفاد این طرح کاهش اندک قیمت فرآورده های سوختی بود.

جنبش انصار الله در واکنش تاکید کرد: تشکیل دولتی با این شکل همان بازتولید دولت قبلی است و دور زدن مطالبات مردم به شمار می رود.

مردم یمن از اواسط شهریور به دعوت سید عبدالملک الحوثی گام های تدریجی مرحله سوم جنبش اعتراضی خود را برای رسیدن به خواسته هایشان آغاز کرده و در اطراف مقر دولت و وزارتخانه ها در شهر صنعا و ورودیهای این شهر چادر تحصن برپا کردند. آنها همچنین بویژه در شهر صنعا تظاهرات می کنند.

شانزدهم شهریور گذشته نیروهای امنیتی یمن به محل تحصن هواداران انصارالله در مقابل ساختمان نخست وزیری حمله کرده و 7 تن را به ضرب گلوله جنگی کشتند و دهها تن را زخمی کردند.

در تظاهرات روزگذشته ( جمعه) معترضان پیکرهای کشته شدگان را تشییع کردند.

معترضان تاکید کردند که اعتراضات مخالفان دولت یمن و فریادهای خشمگینانه آنها متوقف نخواهد شد. تظاهرات روز جمعه در خیابان فرودگاه صنعا، چهارمین تظاهرات از آغاز بحران در این کشور بود و معترضان همچنان بر تداوم اعتراضات تا سرنگونی دولت "باسندوه" نخست وزیر این کشور تاکید کردند.
tt-12-22:30

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها