مالکی: عملیات در شهرها همیشه با دقت انجام شده است

مالکی: عملیات در شهرها همیشه با دقت انجام شده است
يکشنبه 23 شهريور 1393 - 21:54

معاون رییس جمهور عراق با تأکید بر مخالفتش با حمله بی‌هدف به شهرها، خاطرنشان کرد که عملیات در شهرها همواره به صورت دقیق انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "عقیل الطریحی" استاندار کربلا گفت: بعضی از شهرها اکنون متروکه شده و به محل سکونت داعش تبدیل شده‌اند.
وی ادامه داد: این شهرها دیگر شهر نیستند، بلکه اردوگاه هایی برای داعش هستند.
مالکی افزود: این شهرها دیگر به عنوان مناطق مسکونی شهروندان به شمار نمی آیند‌، چرا که عناصر داعش با تجمع در آنها به دنبال آن هستند، پناهگاهی برای خود ایجاد کنند زیرا به شهرها حمله نمی شود.
سایت شبکه عراقی "سومریه نیوز" به نقل از مالکی نوشت: همواره درباره بمباران بی هدف شهرها هشدار داده ایم؛ زیرا ما نمی خواهیم با هدف قرار دادن داعش، به شهروندان آزاری برسد.
وی تأکید کرد: در هدف قرار دادن داعش در شهرهایی که هنوز مسکونی است، باید به شدت هوشیار بود.
مالکی خاطرنشان کرد: مواضع (داعش) داخل شهرها را می توان با سلاح های هوشمند هدف قرار داد و نه سلاح هایی که خسارتهایی را به بار می آورد.
مالکی اظهار داشت: در گذشته هم در مناطق مسکونی که داعش در آنجا حضور داشت از عملیات هوایی خودداری می‌شد، مگر آنکه آن حمله به صورت دقیق صورت می‌گرفت.
"حید العبادی" نخست وزیر عراق دیروز اعلام کرد که دستور داده است بمباران همه شهرها، حتی مناطقی که داعش در آنجا حضور دارد، متوقف شود.

 

 

 

برخی از شهرها به خاطر مهاجرت مردم به پایگاه داعش تبدیل شده و این گروه تروریستی در آن مخفی شده تا گلوله باران نشود، لذا حکم آن با شهرهایی که غیر نظامیان در آن ساکنند، متفاوت است.

معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه همواره مخالف گلوله باران بی هدف شهرها بوده است، ادامه داد: ما نمی خواهیم هدف قرار دادن داعش باعث وارد شدن آسیبی به شهروندان شود، لذا باید مواضع داعش در شهرهایی که مردم در آن ساکنند، با دقت هدف قرار داده شود.

حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق روز گذشته با اعلام اینکه بغداد تعقیب تروریست ها در مناطق مختلف کشور را متوقف نخواهد نمود، گفت دستور داده است مناطق مسکونی و غیرنظامی حتی اگر محل حضور داعش باشد، گلوله باران نشوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها