معاون وزیر خارجه سوریه:

گروه‌های تروریستی در سوریه نادیده گرفته می‌شوند

گروه‌های تروریستی در سوریه نادیده گرفته می‌شوند
سه شنبه 25 شهريور 1393 - 12:44

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به نادیده گرفته شدن گروه های تروریستی در این کشور از سوی مدعیان مبارزه با تروریسم اعلام کرد: مبارزه با تروریسم نباید نمایشی و رسانه ای یا جلب رضایت یک طرف خاص باشد، و همه کشورهایِ گرفتار تروریسم باید در مبارزه با آن مشارکت کنند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، فیصل مقداد گفت: سوریه قدرتمندانه از سه سال پیش تاکنون با تروریسم در حال مبارزه است و دعوت نکردن از سوریه و دیگر کشورهای ذیربط برای کنفرانس های موسوم به مبارزه با تروریسم در جده و پاریس شک و تردیدهای زیادی را درباره اهداف این کنفرانس ها در اذهان پدید می آورد.
مقداد به شبکه "روسیا الیوم" تأکید کرد: متأسفانه کشورهایی که از گروه های تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، در چنین کنفرانس هایی حضور فعال دارند در حالی که این کشورها به علت نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت باید محاکمه شوند نَه این که به چنین کنفرانس هایی دعوت شوند.
معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: ایران نیز مانند سوریه با تروریسم و تروریست ها مبارزه می کند ولی برخی کشورها چوب لای چرخ مبارزه واقعی با تروریسم می گذارند و برای جلوگیری از مشارکت ایران در کنفرانس های مبارزه با تروریسم تلاش می کنند.
مقداد افزود: ایران معتقد است که برخی کشورها در مبارزه با تروریسم جدی نیستند و اهداف خاص خود را دنبال می کنند و به همین علت تهران در کنفرانس های موسوم به مبارزه با تروریسم مشارکت نمی کند.
وی تصریح کرد؛ روابط خاص سوریه با برخی کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه نیز نمی تواند عامل مشارکت دمشق در کنفرانس های موسوم به مبارزه با تروریسم حتی در صورت دعوت به آن باشد زیرا چنین کشورهایی قطعنامه 2170 شورای امنیت را نادیده می گیرند قطعنامه ای که بر لزوم مبارزه با دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق تأکید می کند ولی کشورهای مزبور به خصوص فرانسه این قطعنامه را نادیده می گیرند و فقط درباره مبارزه با داعش در عراق سخن می گویند و مبارزه با جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی فعال در سوریه را فراموش کرده اند.
مقداد خاطرنشان کرد: قطعنامه شورای امنیت هر ائتلافِ مبارزه با تروریسم را ملزم می کند که حاکمیت و استقلال کشورهایِ گرفتار تروریسم را محترم بشمارند و با این کشورها در همه امور مربوط به مبارزه با تروریسم رایزنی کنند و قوانین بین الملل را نقض نکنند.
معاون وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: عربستان و ترکیه در سال های گذشته پیوسته از گروه های تروریستی فعال در سوریه از جمله داعش حمایت کرده و در خاک خود به تروریست ها پناه داده اند و آنها را به سوریه فرستادند و هر امکاناتی را در اختیار آنها گذاشته اند تا مردم سوریه را به قتل برسانند.
وی گفت: کشورهای غربی به خوبی می دانند که بدون سوریه نمی توان به صورت واقعی با تروریسم مبارزه کرد. کشورهای غربی باید دیدگاه های خود را تغییر بدهند زیرا دیدگاه های آنها درباره اوضاع سوریه نادرست است.
مقداد افزود: نادیده گرفتن سوریه در مبارزه با تروریسم به معنای نداشتن جدیت در مبارزه با تروریسم و مبارزه غیر واقعی با این معضل است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها